جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
89

این سمینار به دنبال کمک برای درک بهتر اسلام بود. این کنفرانس عمدتاً به در میان گذاشتن دانش پایه در مورد اسلام و مسلمانان آلمان پرداخت و در آن، ویژگی های خاص تصاویر جامعه اسلامی مانند شباهت ها و تفاوت های ارزش های آن با مسیحیت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بنیاد کنراد آدناور وابسته به حزب دموکرات مسیحی (CDU)، اقدام به برگزاری همایشی سه روزه با عنوان « اسلام - دین و مدل اجتماعی » کرد. این سمینار به بررسی اصول اولیه اسلامی،‌ شباهت آن با اسلام پرداخته و به مطرح کردن سؤالات بنیادی در برخورد با اسلام پرداخت.

سایت بنیاد کنراد آدناور در باره این همایش نوشت: «حدود چهار میلیون نفر از شهروندان آلمان خود را متعلق به دین اسلام و سومین جامعه مذهبی آلمان می دانند. با وجود انتقادهای شدید از عدم تمایل به ادغام در جامعه اکثریت، مسلمان در آلمان توانسته اند به خوبی با جامعه آلمان سازگار شوند. با این حال در بسیاری موارد مسلمانان و جامعه به دلیل عدم درک مناسب در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

این سمینار به دنبال کمک برای درک بهتر اسلام بود.  این کنفرانس عمدتاً به در میان گذاشتن دانش پایه در مورد اسلام و مسلمانان آلمان پرداخت و  در آن، ویژگی های خاص تصاویر جامعه اسلامی مانند شباهت ها و تفاوت های ارزش های آن با مسیحیت مورد بررسی قرار گرفت.

در این سمینار، رفتار دولتی با اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین سخنرانان به توضیح وظایف "امام" پرداخته و در این رابطه با یک فقیه اسلامی گفت و گو کردند.

همچنین شرکت کنندگان در این سمینار در مسجد بزرگ جدید کلن حضور یافتند و با متولیان و برخی شخصیت های ارشد مسلمان در آن منطقه گفت و گو کردند.

این همایش که بیشتر برای افراد با علاقمندی های سیاسی، کارمندان اداره اینتراگراسیون و تصمیم گیرندگان سیاسی در نظر گرفته شده بود در تاریخ ۱۱-۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۴ در شهر وزلینگ (Wesseling) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha