شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تاج‌الدین الهلالی

آنها شعار زیبای الله اکبر را که نمادی از عبادت و آداب مسلمانی در نماز و حج است به یک شعار برای قتل بیگناهان تبدیل کرده اند و بدون تردید در ورای این حرکت خبیثانه و تبلیغاتی، دست های آمریکایی و استعماری حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه شیخ تاج الدین الهلالی از علمای مصر و مفتی کل سابق استرالیا در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری ابراز داشت: متاسفانه پدیده تکفیر بلای جان امت اسلامی شده است و این جماعت، تمامی حدود و مرزهای انسانیت را زیرپا گذاشته است.

وی با بیان اینکه تکفیری ها، روی بسیاری از جنایتکاران تاریخ را سفید کرده اند گفت: آنها شعار زیبای الله اکبر را که نمادی از عبادت و آداب مسلمانی در نماز و حج است به یک شعار برای قتل بیگناهان تبدیل کرده اند و بدون تردید در ورای این حرکت خبیثانه و تبلیغاتی، دست های آمریکایی و استعماری حضور دارد.

این عالم سرشناس مصری ادامه داد: تکفیری ها به زنان و کودکان رحم نمی کنند و حرمت الهی را هتک می کنند و یک روش شوم را در پیش گرفته اند که نتیجه اش بدنامی و مشوه کردن وجهه اسلام است از همین رو علمای جهان اسلام باید قاطعانه در برابر این جماعت بایستند.

وی تکفیر را یک طرح آمریکایی برای  نابودی امت اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: آنها با همین حربه، ویرانی سوریه و لبنان و سایر مناطق اسلامی را دنبال می کنند.

تاج الدین الهلالی در پایان از مرجعیت شیعه و حوزه علمیه قم به واسطه برپایی کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری تقدیر کرد و این اقدام را یک حرکت شایسته در سطح امت اصلامی توصیف نمود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha