جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسالم والمسلمین خسروپناه

حوزه/ سیاستمداران غربی، مکتب اجتماعی اسلام را رو در روی لیبرالیسم دیده و از این تقابل، احساس خطر کرده و برای مقابله با آن، به اسلام ستیزی و اسلام هراسی روی آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که جهان غرب امروزه با واقعیتی به نام اسلام گرایی در جوامع غربی مواجه است، اظهار داشت: اسلام به عنوان برترین دین در جهان، با سرعت در حال گسترش است و این مسئله دنیای استکبار را نگران کرده است.

وی با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در چاپ کاریکاتور موهن پیامبر اعظم(ص)، تصریح کرد: سیاستمداران غربی، مکتب اجتماعی اسلام را رو در روی لیبرالیسم دیده و از این تقابل احساس خطر کرده و برای مقابله با آن، به اسلام ستیزی و اسلام هراسی روی آورده اند.

رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: پروژه اسلام ستیزی در ابعاد و چهره های مختلفی به نمایش در آمده که اقدام اخیر مجله فرانسوی شارلی یکی از ابعاد آن است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ، وحدت مسلمین را بهترین راه مقابله با این گونه اقدام های خصمانه عنوان کرد و ابراز داشت: تلاش تشیع و تسنن در پرداختن به مشترکات و معرفی اسلام به عنوان تمدنی نوین و ارزشمند به جهانیان، بهترین حرکت ایجابی برای پاسخ به هجمه های اسلام ستیزی غرب سکولار زده است.

وی، حمایت غرب از گروه های داعش و تکفیری و انتشار کاریکاتور موهن پیامبر(ص) را نشان دهنده دوگانگی در مواضع آنها و تلاش برای بدجلوه دادن اسلام ناب محمدی دانست و تصریح کرد: غرب با اسلام محمدی(ص) مخالف بوده و به همین دلیل اقدام به انتشار کاریکاتور پیامبر رحمت و مهربانی(ص) کرده و از آن طرف در راستای نشر اسلام آمریکایی که هدفی جز ارایه چهره خشنی از اسلام ندارد، گروه های تکیفری را راه اندازی و حمایت کرده، تا بدین صورت موج اسلام گرایی به اسلام گریزی ختم شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha