پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ابراهیمیان

حوزه/ معاون امور شهرستان های حوزه های علمیه خواهران گفت: 87هزار طلبه محصل و فارغ التحصیل در 413 مدرسه علمیه خواهران غیر از جامعة الزهرا و حوزه علمیه خراسان به فعالیت علمی مشغول هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاسیه هیئت امنا و مدیران واحدهای آموزشی، تربیتی و مسئولین حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان امروز در اختتامیه این اجلاسیه گفت: 87هزار طلبه محصل و فارغ التحصیل در 413مدرسه علمیه خواهران غیر از  جامعة الزهرا و حوزه علمیه خراسان به فعالیت علمی مشغول هستند.

معاون شهرستان های حوزه های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت وجود یک هیأت امنا برای هر مدرسه علمیه گفت: گاهی احساس شده که شاید به هیأت امنا نیازی نیست، ولی با بررسی  تحلیل زمینه‌های مدیریتی مدارس مشاهده می کنیم که حتما باید هیأت امنایی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان یادآورشد: زمانی که قوانین مربوط به نقش هیأت امنا در مدارس علمیه خواهران بازنگری شد؛ برخی در خصوص نقش زیاد هیأت امنا معترض بودند؛ در جواب می‌توان گفت وجود این نقش باعث می شود تا اعضای هیأت امنا موثرتر و بی حاشیه تر باشد.

وی افزود: بررسی این جایگاه باعث شد تا نام این اجلاسیه به بررسی نقش هیات امنای حوزه های علمیه خواهران اختصاص یافت؛ این اجلاسیه دارای چهار کمیسیون تخصصی پیرامون هیأت‌های امنا بود که مدیران و معاونت‌های حوزه‌های و برخی از اعضای هیأت‌ها به سخنرانی پرداختند.

معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: باز کردن ظرفیت‌های اجتماعی برای حوزه علمیه و همچنین افزایش نقش آفرینی طلاب فارغ التحصیل در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان ها، از وظایف مهم هیأت امناهای استان‌های مختلف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha