دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 343209
۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
حوزه بناب

حوزه / بیش از 350 نفر از طلاب، اساتید و مدیران حوزه علمیه بناب در اردویی پنج روزه در قم با علما و مراجع دیدار خواهند کرد.

حجت الاسلام حسین آخوندی، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تهذیبی حوزه علمیه بناب اظهارداشت: یکی از برنامه‌هایی که در ایجاد انگیزه برای طلاب در ادامه تحصیل بسیار موثر می‌باشد، الگوگیری از بزرگان دین است.

وی ادامه داد: این مهم در میان طلابی که در شهرستانها بوده و با علما و مراجع کمتر ارتباط دارند، بسیار مشهود بوده و با دیدن جایگاه دینی، علمی و اجتماعی طلبه ای که از جنس خودشان بوده و امروز به مقامات والا علمی و معنوی دست یافته است، انگیزه ای مضاعف پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مهم در قالب اردویی علمی و تهذیبی انجام می‌شود، تصریح کرد: این اردو با حضور 350 طلبه از حوزه بناب از امروز در قم آغاز و تا دوشنبه ششم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام آخوندی، افزود: این اردو علاوه بر بعد تربیتی و تهذیبی شامل بعد علمی هم بوده و طلاب در محضر چند تن از اساتید حوزه علمیه قم برخی از موارد درسی را فرا می‌گیرند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری اینکه طلاب حوزه بناب امروز با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار نمودند، خاطرنشان ساخت: طلاب در طول اقامت خود در قم ، هم چنین با حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی و برخی از بزرگان حوزه دیدار خواهند داشت.

به گفته رئیس دفتر آیت الله بنابی، این طلاب علاوه بر شرکت در غبار روبی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، با حجج الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی و اعرافی هم دیدار و در نشست فارغ التحصیلان حوزه بناب با حضور آیت الله بنابی هم شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha