دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روستا آزاد

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بیش از ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که در ایام تبلیغی کمتر از ۴۰ درصد آن ها فعال می باشند، این در حالی است که مساجد اهل سنت در بیشتر اوقات فعال هستند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، عصر امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان، تبلیغ را از ماموریت های اصلی حوزه های علمیه خواند و اظهار داشت: فلسفه حضور طلاب در مدارس علمیه و کسب آموزه های دینی، در راستای تبلیغ و نشر معارف اهل بیت(ع) است، اما امروزه به جای تمرکز بر تبلیغ، تحصیل محور قرار گرفته و این مسئله به نوعی یکی از مشکلات پیش روی حوزه است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که مدیران مدارس علمیه باید مبلغ دینی پرورش دهند، گفت: تربیت مبلغ و روحانی عالم از وظایف ذاتی مدیران مدارس است و باید نسبت به این مهم کوشا باشند.

وی ادامه داد: اگر طلبه ای وظیفه خود را صرفا درس خواندن بداند و تبلیغ را در اولویت های بعدی قرار دهد، پس چه کسی مسؤول حفظ اندیشه ها و باورهای اعتقادی مردم است؟

وی با اشاره به کمبود روحانی در مساجد کشور، گفت: براساس آمار اعلام شده، بیش از ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که تنها در ایام تبلیغی کمتر از ۴۰ درصد آن ها فعال می باشند، این در حالی است که مساجد اهل سنت در بیشتر اوقات فعال هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان با بیان این که هدف از تحصیل باید تبلیغ دین باشد، گفت: امروز طلاب هدف خود از ورود به حوزه را درس خواندن عنوان می کنند، غافل از آن که یکی از مهمترین وظایف سرباز امام زمان(عج) تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha