دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام  مرادبیگی- ایلام

مدیر حوزه علمیه استان ایلام بر لزوم نهادینه‌سازی ازدواج آسان در جامعه تأکید کرد و گفت: اسلام، ازدواج را مقید به شرایطی مانند همتا بودن در ایمان، نجابت و صداقت عنوان کرده است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام وعد مرادبیگی، در مراسم اهدای جهیزیه به 134 نوعروس مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره)،  با بیان اینکه ازدواج شادی نظام هستی  را در پی دارد، گفت: آیات قرآن و ائمه اطهار(ع) بر جایگاه رفیع نظام خانواده تأکید دارند.

وی با بیان اینکه اسلام، ازدواج را مقید به شرایطی مانند هم‌کفو بودن، یعنی همتا بودن در ایمان، نجابت و صداقت عنوان کرده است که نقش مؤثری در تحکیم بنیاد خانواده دارد، گفت: در دین مبین اسلام آورده شده است هر کس برای ثروت یا زیبایی اقدام به ازدواج کند یقیناً این مؤلفه‌ها بعدها علیه او استفاده شده و بنیاد خانواده وی به خطر خواهد انداخت.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام، یکی از شرایط اسلام در امر ازدواج را داشتن جوهره کار در جوان بیان کرد و بیان داشت : اگر قناعت در زندگی باشد و به داشته‌های زمان حال قناعت کرده و برای کسب رزق بیشتر بدون حرص تلاش کنیم، یقیناً می‌توان از زندگی لذت برد و این امر تحکیم خانواده را در پی دارد.

وی یکی از بخش‌های انقلاب اسلامی را تشکیل خانواده براساس دین عنوان کرد و افزود: متاسفانه امروز شیوه‌های زندگی به سوی  تجملاتی شدن می رود، در صورتیکه باید به فکر نهادینه کردن ازدواج آسان بود؛ سن ازدواج بالا رفته است که این امر به دلیل کنار رفتن امور ضروری و جایگزینی امور فرعی است، لازمه رفع این مسئله، تغییر سبک زندگی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha