سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
روستاآزاد

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تا نگاه مدیران فرهنگی از سازمانی به جهادی و تکلیف محوری تغییر نکند، نتایج مطلوبی را در این عرصه شاهد نخواهیم بود.

حجت الاسلام سعید روستا آزاد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز،  با گرامی داشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: از آنجایی که مدیریت جهادی مردم در دوران انقلاب بر عهده علما و روحانیون بود، این قشر نقش بسزایی در پیروزی اندیشه جهادی و تکلیف مدارانه داشتند.

وی با اشاره به چرایی قیام امام خمینی(ره)، گفت: امام براساس تکلیف و عمل به وظیفه الهی علیه حکومت طاغوت قیام کرد، از این رو ملت ایران نیز به اطاعت از رهبر و مرجع عالیقدرشان، در صحنه مبارزه و مقابله با رژیم حضور یافته و در 22 بهمن ماه 57، نتیجه پیروی از ولایت فقیه را مشاهده کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، فرزندان امروز نظام و پیشرفت های ویژه در عرصه های گوناگون علم و فناوری را محصول دوراندیشی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران دانسته و افزود: امام خمینی(ره) تا سالیان سال تنها اکتفا به پاشیدن بذرهای الهی و ضد استکباری در دل مردم کرد و امروز این بذرها جوانه زده و شاهد رشد و شکوفایی آنها در عرصه های گوناگون هستیم.

حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به محوبیت رهبر معظم انقلاب در میان مردم کشورهای جهان، گفت: امروز ملت های جهان هرجا که صدای حقی را بشوند، با جان و دل پذیرفته و به سوی آن خواهند رفت؛ چرا که مستقیم با فطرت آنها سر و کار دارد.

وی در ادامه با بیان این که برای رسیدن به نقطه مطلوب، راه زیادی مانده است، ابراز داشت: امروز انقلاب اسلامی، با چالش هایی همچون خلأهای فرهنگی مواجه بوده و علت آن نیز، نگاه های غلط برخی مدیران فرهنگی است.

این کارشناس فرهنگی، با بیان این که تنها راه تحول در عرصه فرهنگ، تغییر نگاه مدیران و دستگاه های فرهنگی است، ادامه داد: تا زمانی که نگاه های مدیران فرهنگی از سازمانی به جهادی و تکلیف محوری تغییر نکند، نتیجه مطلوبی را شاهد نخواهیم بود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به وظایف حوزه های علمیه در خصوص ترویج روحیه انقلابی میان مردم و مسئولان، تصریح کرد: دفتر تبلیغات به عنوان یک نهاد فرهنگی در کنار حوزه های علمیه، همواره در خمسیر تبیین اندیشه انقلابی و جهادی تلاش کرده و إن شاءالله این تلاش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha