شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
45

حوزه/ روابط عمومی آستان مقدس علوی با همکاری گروهی از داوطلبان ایرانی مؤسسه خیریه محبان الزهرا(س)، 5000 شاخه گل از شهرهای مختلف ایران تهیه کرده تا در این روز فرخنده، زینت بخش حرم مطهر علوی باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مدیریت حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام قصد دارد تا به مناسبت سالروز میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها ضریح مقدس و صحن مطهر حرم را با شاخه های گل آزین بندی کند.

در این زمینه روابط عمومی آستان مقدس علوی با همکاری گروهی از داوطلبان ایرانی مؤسسه خیریه محبان الزهرا(س) 5000 شاخه گل از شهرهای مختلف ایران تهیه کرده تا در این روز فرخنده، زینت بخش حرم مطهر علوی باشد.

علی ظاهر مسؤول هماهنگی بخش روابط عمومی حرم مطهر درباره فعالیت این مؤسسه ایرانی در حرم علوی می گوید: با گروهی از ایرانیان شهر تهران وابسته به مؤسسه محبان الزهرا سلام الله علیها که سابقه همکاری با آستان مقدس علوی را دارند هماهنگی های لازم در این زمینه صورت گرفته است. این مؤسسه در سال های گذشته نیز در زمینه اهدای شاخه های گل به حرم مطهر داوطلب بوده اند و آخرین مناسبتی که با این مجموعه همکاری داشتیم، مربوط می شود به تزیین حرم مطهر امام علی(ع) در ایام ولادت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام و عید بزرگ غدیر.

وی افزود: ما از ابتدای فعالیت این مؤسسه در عراق در زمینه تزیین مراقد و حرم های مطهر، هماهنگی‌ها و حمایت های لازم را از این مؤسسه انجام داده ایم.

سید حسین شریفی یکی از اعضای مؤسسه محبان الزهرا نیز می گوید: این مجموعه شامل ده نفر از متخصصان گل های طبیعی است. وی افزود از این گل ها برای تزیین حرم مطهر امام علی(ع) در روز ولادت حضرت زینب علیهاالسلام استفاده خواهد شد و تعداد آنها 5000 شاخه گل طبیعی است که شامل گل های نرگس، مریم، میخک، داودی، گلایول و لیلیوم می باشد که همگی از گل های مرغوب ایرانی می باشند.

وی افزود: قرار است پس از تزیین بخش های مختلف حرم مطهر امام علی علیه السلام به کربلا برویم و ضریح مقدس امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام را نیز برای استقبال از روزهای ولادت حضرت زینب علیهاالسلام تزیین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha