جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحیمی صادق فارس

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان فارس،با تاکید بر جایگاه والای علمی حضرت زینب(س) گفت: بعد علمی و دانش حضرت زینب(س) تحت الشعاع شجاعت و صبر ایشان قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی رحیمی صادق، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه»، با تبریک میلاد عقیله بنی هاشم، حضرت زینب(س)  اظهارداشت: حضرت زینب(س) در خانواده ای به دنیاآمده و رشد و نمو کرد که از بهترین خانواده های آسمان و زمین هستند، ایشان در دامن مادری چون حضرت فاطمه الزهرا(س)و پدری چون امیرالمومنین(ع) رشد کرده و لذا فضای بسیار مستعدی برای تربیت همه جانبه ایشان مهیا بود.

وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگ اسلام شخصیتی جامع در همه ابعاد داشتند، افزود: شجاعت و صبر به واقعی کلمه از ویژگی های بارز ایشان بود و شاید اولین خصوصیتی که با شنیدن نام  حضرت زینب(س) در ذهن ها تجلی می یابد همین امر است ولی باید این مهم را بدانیم که ایشان دارای ویژگی برجسته دیگری هم بودند  مورد غفلت واقع شده است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، با اشاره به علم و دانش حضرت زینب(س) گفت: اگر بخواهیم در یک جمله دانش حضرت زینب(س) را توصیف کنیم جمله زیبای حضرت سجاد(ع) در این خصوص کافی هست که فرمودند: «یا عمة انت بحمد الله عالمة غیر معلمة، و فهمة غیر مفهمة؛ ای عمه شما الحمدلله بانوی دانشمندی هستید که تعلیم ندیده است و بانوی فهمیده‌ای هستی که بشری تو را تعلیم ننموده است».

به گفته وی، در همین زمینه از ایشان  به عنوان نائب الزهرا یاد می‌شود که بسیار  شایسته و به جا است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، تصریح کرد: از صفات دیگری که در خصوص حضرت زینب(س) نیاز به دقت دارد مسئله عبادت آن حضرت است که روایات متعددی از امام سجاد(ع) و حتی خود امام حسین(ع) در این باره وجود دارد، امام سجاد(ع) می‌فرماید که حضرت زینب(س) در طول زندگی نماز شب را ترک نکرد، حتی شب یازدهم محرم که یکی از سخت‌ترین شب‌های حضرت زینب(س) است، شبی که همه عزیزانش شهید شده بودند، خیمه‌ها مورد هجوم قرار گرفته، بچه‌ها پراکنده شدند و شب بسیار سختی بوده، شاید تا صبح حضرت زینب(س) دنبال این بوده است که کودکان را جمع کند و از آن‌ها مواظبت کند.، در چنین شبی  نماز شب حضرت زینب(س) ترک نشد.

وی حجاب و عفاف حضرت زینب(س) را از دیگر ویژگی‌های ایشان عنوان و آنرا برای همگان درس‌آموز دانست و  تصریح کرد:  حضرت زینب(س) در رعایت عفاف و حجاب مثل مادر بزرگوار خودشان حضرت فاطمه(س) بی‌بدیل است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس،در خصوص نقش دفاع و حراست ایشان از اسلام  و نهضت عاشورا هم خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در کنار این فعالیت‌ها بعد از عاشورا و در کنار سرپرستی اسیران و حفظ جان امام سجاد(ع) از خطرها توانست انقلاب حسینی را با تحمل زحمت‌های فراوان به پیروزی برساند و در انجام رسالتش با صلابت و استواری ایستاد و نقش سنگین و رسالت خود را به‌خوبی به پایان رساند.

وی با بیان این مطلب که حضرت زینب(س) با سخنرانی ها و آگاهی بخش های خود، آیین پیامبر و انقلاب کربلا  را از تحریف به دور نگه داشت، بیان داشت: اگر حادثه کربلا زمینه ای برای حفظ اسلام و رسمیت پیدا کردن تشیع شد، قطعا به خاطر سخنرانی های روشنگرانه این بانوی بزرگوار بود و این مهم بهترین الگو برای بانوان در عصر کنونی می باشد که باید به آن اهتمام گردد.

انتهای پیام313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha