یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد کتمتو

حوزه/ امام جمعه یرموک دمشق گفت: مشترکات بسیاری بین علمای شیعه و سنی و فقه شیعه وسنی وجود دارد که باید با توسعه فقه مقارن، کمبودهای این حوزه به نوعی جبران شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار با "عبدالله محمد کتمتو" از اساتید و علمای سوریه به تشریح وضعیت فعلی جهان اسلام پرداخت.

در ابتدای این دیدار، این عالم سوری با اشاره به اهمیت فقه اهل بیت(ع) گفت: اهل بیت(ع) از بزرگترین سرمایه های اسلامی هستند و به همین دلیل این مسائل اهمیت فقه مقارن را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی سپس افزود: مسائل مورد ابتلای جهان اسلام در حوزه فقه بسیار زیاد است و باید همه مسلمانان با دانستن این اصول در جامعه جهانی حضوری پرشورتر داشته باشند.

این عالم سوری خاطرنشان کرد:  علمای اهل سنت با الهام از ائمه طاهرین(ع) برای حفظ اسلام فعالیت می کنند، بنابراین و همه مسلمانان چه اهل سنت و چه شیعیان باید از فقه هم دیگر اطلاع داشته باشند، علما باید این مباحث را بین خود مطرح کنند و بهترین راه را برای برون رفت از این مشکلات بیابند.

وی گفت: مشترکات بسیاری بین علمای شیعه و سنتی و نیز فقه شیعه وسنی وجوددارد که باید با توسعه فقه مقارن کمبودهای این حوزه را به نوعی جبران کنیم.

عبدالله محمد کتمتو با اشاره به وضعیت امروز سوریه و جهان اسلام گفت: امروزه جهان اسلام با خطرات بسیاری مواجه است که توجه به خطرات و برنامه ریزی برای برون رفت از این مشکلات، می تواند ما را به هدف برساند.

امام جمعه یرموک دمشق با اشاره به اهمیت پایگاه یرموک سوریه اظهارکرد: آریل شارون از این پایگاه به شدت می ترسید؛ زیرا این پایگاه هم با نگاهی به فقه اهل بیت(ع) فعالیت می‌کند و این که فعالان این پایگاه نگاهی انقلابی دارند .

وی گفت: انقلاب اسلامی درهای بسیاری را به روی مسلمانان باز کرد و مهم این نگاهی بود که انقلاب اسلامی برای انقلاب در عرصه فکری، اجتماعی و فرهنگی ایجاد نمود و امروز هم شاهد این رویکرد در منطقه هستیم، به طوری که این خط مقاومت در حال حاضر بلای جان دشمنان اسلام شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha