دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمود ترابی

حوزه/ کتاب‌های درسی و نظام آموزشی بانوان طلبه باید متفاوت از آقایان باشد و حدود آن با وظایف زن متناسب باشد. این نظام آموزشی باید زن را برای تربیت اولاد و خانواده آماده کند و آنچه شارع برای نقش زن بیان کرده را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از دامغان، آیت الله سیدمحمود ترابی، امام جمعه دامغان، امروز در آیین افتتاح ساختمان مدرسه علمیه فاطمیه دامغان با بیان اینکه اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران به نقش زن در اجتماع باز می‌گردد‏، گفت: زن یک رکن مهم در اجتماع است چنان که امام راحل فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود. اگر زن اصلاح شود، مرد، کودک و خانواده اصلاح می‌شود.

وی با بیان اینکه خواندن و تحصیل مقدمه عمل است، افزود: اهتمام حوزه‌های علمیه خواهران باید این باشد که دانسته‌های خود را به دیگران منتقل کنند، چنان که هرچه دانسته‌هایمان بیشتر می‌شود، مسئولیتمان نیز بیشتر می‌شود.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه وظایف زن متفاوت از وظایف مرد است، اظهار کرد: کتاب‌های درسی و نظام آموزشی بانوان طلبه باید متفاوت از آقایان باشد و حدود آن با وظایف زن متناسب باشد. این نظام آموزشی باید زن را برای تربیت اولاد و خانواده آماده کند و آنچه شارع برای نقش زن بیان کرده است را تقویت کند.

وی تربیت و اصلاح زنان را برای جامعه مهم و اثرگذار دانست و افزود: وقتی اسلام این اندازه برای زن اهمیت قائل می‌شود ما نیز باید به وظایف و کارکردهای زنان در جامعه توجه کنیم.

آیت الله ترابی با اشاره به نقش زن در اقتصاد جامعه اظهار کرد: عامل مهم اقتصاد مصرف است و مصرف در اختیار زن است. بنابراین اصلاح اقتصاد و فرهنگ در گرو تربیت اصلاح بانوان است.

خانم محرابی ،مدیر مدرسه علمیه فاطمیه دامغان هم در ادامه این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مدرسه علمیه خاطرنشان کرد: خانواده‌های اساتید و طلاب در ساخت این مدرسه علمیه سهیم هستند و این مدرسه علمیه در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در کشور درخشیده است.

وی، حضور 11 نفر از مبلغان در دانشگاه‌ها، حضور 17 نفر از مشاوران در مدارس آموزش و پرورش، پاسخ به احکام شرعی و اعزام مبلغان این مدرسه علمیه به محافل و مجالس مختلف را از فعالیت‌های مدرسه علمیه فاطمیه دامغان برشمرد و ادامه داد: 9 موسسه قرآنی زیر نظر طلاب این مدرسه علمیه فعالیت می‌کنند و 400  کودک در این موسسات قرآنی تحت تعلیم هستند.

محرابی درخشش در المپیاد علمی، فارغ‌التحصیلی 10 نفر از طلاب از مقطع سطح سه، راه یافتن 4 نفر از طلاب به مقطع دکترای دانشگاه‌ها و حضور طلاب در جشنواره‌های پژوهشی را از جمله آثار فعالیت‌های این واحد حوزوی در عرصه آموزش و پژوهش ذکر کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha