جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند:حضرت مهدی(عج) با ظهورش زنجیرهای جاهلیت مدرن را پاره می‌کند و منتظران خویش را به صلاح و سداد رهنمون می‌نماید در حالی که جهان را بداخلاقی و زشتی‌ها پر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن پیام این مرجع تقلید به دوازدهمین همایش تکریم بانوان قرآن‌پژوه، که توسط مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن ‌های امام علی(ع) و علامه طباطبایی قرائت شد، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بَقِیَّةُ اللَّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ

تقدیم به مصلح کل و دادگر جهانی حضرت مهدی(عج)

قبل از آنکه سخنی درباره شخصیت مهدی منتظر بگویم از همه دست‌اندرکاران این جمع قرآنی و معنوی و ارزش‌گذاری به بانوان فرهیخته قرآنی سپاسگزارم.

قرین بودن دوازدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآنی با نام مبارک دوازدهمین پیشوا بزرگ بشریت و امام صالحان و محرومان، بسیار مبارک می‌باشد و نوید همراهی با حضرت مهدی(عج) را در پی خواهد داشت.

حضرت مهدی(عج) برپاکننده عدالت و دادگستر همه‌‌ انسان‌های زجرکشیده و دربند است و همچون جد بزرگوارش حضرت محمد ابن عبدالله(ص)، که بعثتش نجات‌بخش بود، ظهور او نیز نجات آفرین خواهد بود و با ظهورش به حیات تمام ستمگران و بیدادگران خاتمه می‌دهد و جهان بشریت را که ظلم آنان تاریک و غیر قابل تحمل شده است به حیات انسانی تبدیل خواهد کرد.

همو که با ظهورش زنجیرهای جاهلیت مدرن را پاره می‌کند و منتظران خویش را به صلاح و سداد رهنمون می‌نماید در حالی که جهان را بداخلاقی و زشتی‌ها پر کرده است. ندای پیامبری را در دعوت به اخلاق نیکو همراه خواهد داشت و همگان را به نیکوترین اخلاق‌ها و تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت که شعار پیامبر خاتم بود فرامی‌خواند.

یاران او علاوه بر تلاوت و فهم قرآن از بهترین عمل‌کنندگان به معارف و احکام نورانی این کتاب جاودان خواهند بود و همگان را به رعایت حقوق یکدیگر دعوت می‌کند و عقل‌های آنان را به تعالی رشد و بالندگی می‌رساند.

حضرت مهدی(عج) همان گونه که به معاد مردم می‌اندیشد به معاش انسانها نیز توجه دارد و همراه با ظهورش تعالی‌بخش و ارتقاء سطح زندگی مردمان از اهداف بلند اوست و آنچه را که چپاولگران به ستم از مردم دریغ داشته‌اند به آنان بازمی‌گرداند و برکت‌ها را به زندگی‌ها سرازیر می‌نماید. راه‌ها را ایمن می‌گرداند و حقوق هرکس را به اهلش باز می‌سپارد. او دین زندگی‌ساز جدش رسول خاتم(ص) را با بیان نو و جدید به مردم ارائه می‌دهد و استعدادهای آنان برای پذیرش آن شکوفا می‌سازد.

در میان مردمان صمیمیت، بردباری، یک‌دلی، همراهی و همدلی حاکم می‌کند و شعارهای قرآنی را در این زمینه تحقق می‌بخشد. نیکان در جایگاه خود قرار می‌گیرند، سطح دانش و بینش آنها را به اوج می‌رساند و اندیشه‌هایشان را شکوفا می‌گرداند و خوبان بر مردم مسلط می‌شوند. گویی دوباره محمد(ص) باز آمده و چشم پر امید امیدواران دربند را روشن کرده است.

تحقق اهداف بلند قرآنی رسول ختمی مرتبت(ص) شعار اوست و برچیدن دولت‌های ستم و باطل هدف اوست.

بر شما بانوان گرامی که اینک با نام قرآن و با عمل به آموز‌های آن گرد آمده‌اید فرض است که برای تحقق همه‌ آرمان‌های بلند حضرت مهدی(عج) تلاش کنید و چراغ پرفروغ مکتب انتظار را روشن نگه دارید و فرزندان مکتب قرآن را آنگونه صاحب قرآن خواسته است تربیت نمایید.

والسلام علی عبادالله الصالحین

جعفر سبحانی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha