پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 346528
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
1

حوزه/ هجدهمین و نوزدهمین شماره از ماهنامه فرهنگی و اجتماعی «حاشیه»به مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمی علی اکبر رشاد از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، در این شماره مطالب متنوعی از محققین و پژوهشگران در زمینه های مختلف ارائه گردید است.

برخی از عناوین ماهنامه شامل: «غوطه ور شدن در درس، ما را از روح و مقاصد اسلام غافل نکند»، «حکیم عاشق» زندگی نامه مرحوم آیت الله انصاری شیرازی»، «هدیه ای از امام (ره)»، «معمای سید جمال»، «اخبار ماه»، «وحدت در اندیشۀ آیت الله العظمی سیستانی» و «فرقۀ سبّیه، سفارش ائمۀ علیهم السلام را زیر پا می گذارند» می باشد.

«طلبه، خادم دین و مردم است»، عنوان گفتگو با آیت الله ابراهیم امینی است.

در بخشی از این مصاحبه می خوانیم: بعضی روزها امام راحل را همراهی می کردم. در یکی از روزها به من فرمود: قصد دارم به دیدار آقای حاج میرزا مهدی بروجردی بروم؛ اگر شما هم میل دارید، می توانید بیایید. با هم سوار درشکه شدیم. وقتی به مقصد رسیدیم، امام (ره) مبلغ ده ریال به درشکه چی داد. او حرفی نزد؛ ولی گویا انتظار کرایۀ بیشتری داشت. به امام عرض کردم: گویا درشکه چی انتظار کرایۀ بیشتری داشت؟. فرمود: حقش همین بود، اگر بیشتر به او می دادیم، عادت می کرد.

«روایت بی واسطه»، «شهید اول و شهید ثانی»، «آیا می ترسید گمراهتان کنیم؟!»، «خاطراتی از حجت الاسلام علی اصغر کمالی»، «امروز دنیای اسلام احساس بیداری می کند»، «جریان های اقلیتی شیعه چه راهبردی دارند؟» و «وبگاهی برای گسترش فرهنگ تقریب» از دیگر عناوین ماهنامه حاشیه می باشد.

در بخش «پرونده ماه» این عناوین به چشم می خورد: «راه اینجاست»، «پاسخ مدیران حوزوی به پرسش حاشیه»، «پاسخ طلبه ها به پرسش حاشیه» و «جای خالی طلبگی در هنر».

«مدرسه ماه» نیز چهار عنوان را به خود اختصاص داده است که عبارتند از: «نذری برای مادر»، «اولویت اول ما، تهذیب است»، «نگاه طلبه به حوزه، در سال اول شکل می گیرد» و «رشد تابستانی».

در بخش تاریخ حوزه نیز نگاهی به فراز و فرود حوزه علمیه حله با عنوان «حُلۀ نورانی حِله» ارائه گردیده است.

هجده و نوزدهمین شماره از ماهنامه «حاشیه» به صاحب امتیازی: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در 96 صفحه و با قیمت 2500 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه می توانند به نشانی: قم، بلوار پانزده خرداد(شاه سید علی)، خیابان شهید میثمی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دفتر ماهنامه حاشیه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 37603571-025 تماس بگیرند.

ضمناً نشانی الکترونیک: www.hashye.net در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha