سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام یوسفی مقدم

حوزه/ مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات گفت: زنان مسلمان باید حضرت زهرا(س) را در تربیت فرزندان و همسرداری الگو قرار دهند و متاسفانه ویژگی‌های همسر داری و تربیت فرزند حضرت زهرا(س) به خوبی در جامعه تبیین نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه از منظر قرآن کریم بین زن و مرد در ماهیت انسانی هیچ تفاوتی وجود ندارد  اظهارداشت: از نظر حقوق انسانی خداوند زن و مرد را مساوی قرار داده است.

وی با اشاره به آیه " إِنَّا جَعَلْناکُمْ خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُم" بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید انسان‌ها را از زن و مرد آفریدیم برای اینکه یکدیگر را بشناسند از منظر قرآن تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد مگر تقوا، که هرکدام با تقواتر باشد نزد خداوند ارزش بیشتری دارد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات با اشاره به بحث مدیریت خانه و خانواده گفت: هر مجتمعی نیازمند رهبری و مدیریت است و خداوند مدیریت و رهبری خانواده را بر عهده مرد قرار داده است که البته به معنای ترجیح مرد بر زن نیست که اگر چنین باشد در قرآن تناقض به وجود می‌آید در حالی که در قرآن هیچ تناقضی نیست.

وی ادامه داد: چه بسا انسان‌های باتقواتری باشند که از مدیر یک مجتمع برتر باشند و ممکن است در خانواده‌ای که مرد مدیریت آن را بر عهده دارد زن از لحاظ تقوا برتر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم تصریح کرد: از منظر قرآن کریم، خداوند جایگاه والدین را بسیار بالا می‌داند به صورتی که خداوند احسان به پدر و مادر را در کنار عبودیت به خداوند قرار داده است.

وی گفت: خداوند وقتی فلسفه احسان به پدر و مادر را بیان می‌کند به رنج‌های فراوانی که مادر برای حمل و بزرگ کردن انسان متحمل می شود اشاره می کند.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) افزود: امام سجاد(ع) وقتی به ادای حقوق پدر و مادر می پردازد ادای در بیان شکر مادر می‌گوید که نمی‌توان شکر مادر را به جای آورد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) برترین زن عالم و بعد از پیامبر(ص) و امام علی(ع) اشرف مخلوقات است افزود: حضرت زهرا(س) با این همه مقام و مرتبه پذیرفتند که مدیریت خانه با حضرت علی(ع) است و در خانه از او تبعیت می‌کردند.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات با بیان اینکه نقش مادر در تربیت فرزندان نقش مهم‌تری است و هیچ‌چیزی جای مادر را نمی‌تواند بگیرد گفت: زنان مسلمان باید حضرت زهرا(س) را در تربیت فرزندان و همسرداری الگو قرار دهند و باید متأسف بود که ویژگی‌های همسر داری و تربیت فرزند حضرت زهرا(س) به خوبی تبیین نمی‌شود تا ما از آن‌ها درس بگیریم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha