جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  محمدرضا بابایی _ امام جمعه فردوس

حوزه/ امام جمعه فردوس با بیان این‌که طینت ناپاک این قوم وهابی دشمنی آشکار با اسلام دارد گفت: نباید جنایت اخیر آل سعود را نادیده گرفت .

 حجت الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، در خصوص جنایت اخیر آل سعود اظهار کرد: جنایت اخیر آل سعود به 2 نوجوان ایرانی مسئله ای نیست که به آسانی از کنار آن گذشت.

وی ادامه داد: قطعا ملت ایران  خاطرنشان است که امام بزرگوار فرمودند اگر از صدام و آمریکا بگذریم از آل سعود نباید گذشت.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه  طینت ناپاک این قوم وهابی دشمنی آشکار با اسلام دارد گفت:  نباید  جنایت اخیر آل سعود را نادیده گرفت و دولتمردان باید به مجامع بین المللی  نسبت به این جنایت شکایت کنند؛ اگرچه وزارت ارشاد، عمره را به طور موقت تعلیق کرد؛ اما شاید عربستان به این مسئله رضایت بدهد و مجرمان را تنبیه نکند.

حجت الاسلام بابایی افزود: ما می توانیم از طریق دادگاه های بین المللی از مسئولین امنیتی عربستان و دولتمردان آن کشور شکایت کنیم تا این مسئله  منجر به تنبیه این دو جنایتکار شود.

امام جمعه فردوس، در خصوص حمله آل سعود به یمن و حمایت کشورهای غربی از آل سعود  بیان کرد: در رابطه با تجاوز به کشورهای اسلامی یمن, قابل ذکر است که کویت، عربستان و کشورهای خلیج  اراده ای از خود ندارند و پایگاه نظامی آمریکا در این کشورها فعال است.

 وی ادامه داد: این کشورها هرموقع تصمیم به جنایتی بگیرند آل سعود و کشورهای خلیج با اینها هماهنگی می کنند و این یک بدعت آشکار است  که یک کشور اسلامی مستقلی را مورد حمله قرار داده و مردم بی گناه را بکشند.

حجت الاسلام بابایی افزود: اعتقاد ما بر این است که انقلاب یمن در حال انجام  و انقلاب مردمی در حال پیروزی بود که کشور آمریکا و متحدانش درمنطقه کشور را ناامن کردند.

وی ادامه داد: علی رغم همه اینها این موضوع بود که یک شخصیت بزرگ علمی و دینی مثل ولی فقیه در راس انقلابشان نبود ولی مردم نسبت به موجودیت دولتشان اعتراض شدید داشتند و این احتمال خیلی قوی بود که دولت اسلامی تشکیل شود ولی متاسفانه با این حرکت آل سعود،  انقلاب را به تاخیر انداختند.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه  مردم حاضرند خون بدهند ولی انقلابشان حفظ شود گفت:  امیدواریم یک شخصیت بزرگ علمی و مذهبی انتخاب شود که یمن را نجات و کشور مستقل و پایداری ایجاد شود.

حجت الاسلام بابایی در رابطه به وظیفه مردم  در این زمینه بیان کرد: حمایت مردم ایران از یمن راهپیمایی گسترده در ایران است که نشان دهند حمایت همه جانبه مردم از آنها و همچنین رساندن دارو  و کمک های اولیه  به مردم آسیب دیده یمن است.

حجت الاسلام بابایی  درخصوص سکوت مجامع بین الملل و حقوق بشر در برابر تجاوز عربستان  گفت: مادامی که سازمان ملل متحد 5 کشور زورگو و قلدور حق وتو دارند هرگز نمی توان ادعا کرد آنها مدافع  حقوق بشر هستند زیرا خود حق وتو یک مسئله حقوق ضدبشری است.

وی ادامه داد: بنابراین خود این کشورها در این جنایت ها سهیم اند و بدون اجازه آنها کاری انجام نمی شود ولی رسما وارد نمی شود و پشت پرده آمریکا ،انگلیس و بعضی از کشورهای آمریکایی آتش بیار معرکه هستند که این خیانت ها را نسبت به جهان اسلام در گوشه و کنار دنیا انجام می دهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha