پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ابوالفضل احمدیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: هدف از آموزش در نظام حوزه، افزودن بر محفوظات نیست. بلکه طلاب باید به گونه ای در حوزه علم و عمل رشد کنند که بتوانند پاسخگوی نیازهای کنونی جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل بنی احمدی، در افتتاحیه کارگاه آموزشی تدریس تفکر ساز و مهارت محور، در حوزه علمیه خواهران استان البرز، بیان داشت: جایگاه تدریس و تربیت طلاب که خداوند متعال به اساتید عنایت کرده، امانت است و وظیفه اساتید تحویل صحیح و سالم این امانت است. به همین علت باید به نحو احسن بکوشند تا طلاب عالم و فاضل تحویل جامعه دهند.

وی ادامه داد: متون، برنامه ریزی، استاد، طلبه و محیط آموزشی هرکدام به عنوان مولفه های مهمی از فرایند آموزش را تشکیل می دهند که نقص هر یک، در خروجی سیستم آموزشی اختلال به وجود می آورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز با اشاره به ضرورت ارتقاء کاربردی روش های تدریس سنتی، اضافه کرد: هدف از آموزش در نظام حوزه، افزودن بر محفوظات نیست. بلکه طلاب باید به گونه ای در حوزه علم و عمل رشد کنند که بتوانند پاسخگوی نیازهای کنونی جامعه باشند.

زهرا رحیمیان، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان البرز نیز هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء مهارت های اساتید برای تدریس‌هاي اثربخش ، تفکرساز و مهارت افزا اعلام کرد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این کارگروه با مولفه های چگونگی تغییر نگرش نسبت به جایگاه طلبگی از مفهوم طلبه به عنوان مخزن اطلاعات دینی به يك اسلام‌شناس و مشاور زندگي كه با علمِ خود حلّال ‌مسائل زندگي و ارتقاء‌دهنده كيفيت آن است، آشنا می شوند.

گفتنی است، کارگاه آموزشی ضمن خدمت اساتید با عنوان "تدریس تفکر ساز و مهارت محور"  بر اساس کتاب «راهنمای تدریس» با اقتباس از نگرش اسلام به علم و علم آموزی و با حضور اساتید حجت الاسلام محمد حسین گلکار و میر حسینی، از موسسه راهبردی  علوم و معارف اسلامی، در کرج برگزار شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha