جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مصر

حوزه/ احزاب ائتلاف دموکراتیک انقلابی مصر حمایت خود را از ملت یمن اعلام کرده و از طرف های درگیر یمنی و طرف های منطقه ای و بین المللی خواستند در مورد مردم یمن احساس مسؤولیت کنند و شرایط لازم را برای بازگشت صلح و آرامش به یمن فراهم کنند.

به گزارش سرویس بین المل خبرگزاری حوزه، گروهی از حزب سوسیالیست یمن در جریان سفر به قاهره با اعضای حزب سوسیایست مصر دیدار کردند و طرفین در این دیدار درباره اوضاع و تحولات اخیر یمن و شرایط دشوار ملت یمن بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار محمد الخلافی جانشین دبیرکل حزب سوسیایست یمن و واعد باذیب و سلطان السامعی دو عضو دفتر سیاسی این حزب و اسعد عمر و معاذ النضالی و حمد خسروف اعضای کمیته مرکزی حزب و عبدالقادر علی عبده عضو هیئت مدیره حزب و منیر الثقاف از سران حزب حضور داشتند و از سوی دیگر ائتلاف دموکراتیک انقلابی مصر (اتلاف احزاب و نیروهای سوسیالیست) نیز با حضور احزابی همچون "التجمع الوحدوی" و "حزب التحالف الشعبی الاشتراکی" و "الحزب الاشتراکی المصری" در این دیدار حضور داشتند.

محکوم ساختن تجاوز به یمن و هشدار در مورد پیادهای این تجاوز

شرکت کنندگان در این نشست نتایج تجاوز عربستان به یمن را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند که این تجاوز تهدیدی برای منطقه است و استمرار این تجاوز تاثیراتی منفی بر یمن و منطقه و امنیت و صلح بین المللی در پی خواهد داشت و از جمله نتایج منفی این تجاوز می توان به خطر درگیری های طایفی و مذهبی و تجزیه کشورهای عربی و امت عربی اشاره کرد.

شرکت کنندگان در این نشست افزودند: طیف های گسترده ای از مردم یمن امروز از مشکلات زیادی رنج می برند که زندگی و سلامت آنها را تهدید می کند و زیرساخت های اساسی آنها مورد حمله قرار می گیرد که از جمله این تاسیسات مهم می توان به منابع آب و تولید برق و دیگر منابع تامین انرژی و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد که در این میان منازل مسکونی نیز از حملات هوایی در امان نیست و حتی نیروهای امدادرسان به مردم نیز کشته می شوند و شهرها در محاصره قرار گرفته و مواد غذایی در بیشتر استان ها رو به اتمام است و قیمت ها به شکل سرسام آور رو به افزایش است به گونه ای که اقشار فقیر یمن از تامین نیازهای ضروری خود ناتوانند و هزاران یمنی در شهرهای مختلف آواره و سرگردان هستند.

شرکت کنندگان در این نشست خواستار حل و فصل سریع بحران یمن از طریق سیاسی و برقراری هرچه زودتر امنیت و آرامش در یمن شدند.

اعلام حمایت از ملت یمن و ارائه راهکار

از سوی دیگر احزاب ائتلاف دموکراتیک انقلابی مصر نیز حمایت خود را از ملت یمن اعلام کرده و از طرف های درگیر یمنی و طرف های منطقه ای و بین المللی خواستند در مورد مردم یمن احساس مسؤولیت کنند و شرایط لازم برای بازگشت صلح و آرامش به یمن را فراهم کنند و تدابیر زیر را در این زمینه انجام دهند:

1. توقف فوری تجاوز و عقب نشینی نیروها و شبه نظامیان از استان های یمن به ویژه استان های جنوبی و مرکزی و توقف پیشروی به استان های دیگر و برقراری حاکمیت دولت مرکزی بر تمام نقاط کشور و آزادی بازداشت شدگان و اسرا و گروگان ها.

2. توقف فوری حملات هوایی و عملیات نظامی موسوم به "عاصفة الحزم" و برطرف کردن تمام آثار این حملات و آثار جنگ داخلی که در مقدمه این اقدامات ارسال کمک های غذایی و پزشکی و تسهیل رسیدن این کمک ها به قربانیان تجاوز قرار دارد.

3. از سر گیری فوری گفتگو در یک مکان امن که مورد توافق همه طرف ها باشد.

4. بازگشت به راه حل سیاسی و انتقال دموکراتیک قدرت و طی کردن روند قانونی انتقال قدرت و فراهم ساختن شرایط سیاسی و امنیتی و اقتصادی و اجتماعی برای اجرای اقدامات دوره انتقال و متوقف ساختن اقداماتی که کشور و وحدت ملی را تهدید می کند و پایان دادن به دخالت های خارجی برای تغذیه طایفی و متشنج ساختن اوضاع داخلی یمن.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha