جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد مختار جمعه

حوزه/ امت اسلامی با اتحاد خود می تواند به قدرتی بزرگ تبدیل شود که در محافل سیاسی و اقتصادی غیر قابل انکار باشد و این همان وحدتی است که قرآن کریم، مسلمانان را به آن فراخوانده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر که در سودان به سر می برد در دیدار با گروهی از صوفیان کشور سودان به ریاست عباس الصائم تاکید کرد: بقا و قدرت هر کشور اسلامی مرهون وجود یک امت متحد و یکپارچه است که راه و اولویت ها و راه های عزت و قدرت و پیشرفت خود را بشناسد و مردم این امت بدانند که ابزارهای قدرت را در اختیار دارند و می توانند با تکیه بر این توانایی ها با قدرت های پیشرفته رقابت کنند.

وی افزود: امت اسلامی در رویارویی با چالش های پیش روی خود چاره ای جز اتحاد و همکاری مشترک عربی و اسلامی در زمینه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و دینی ندارند.

وزیر اوقاف مصر افزود: امت اسلامی با اتحاد خود می تواند به قدرتی بزرگ تبدیل شود که در محافل سیاسی و اقتصادی غیر قابل انکار باشد و این همان وحدتی است که قرآن کریم مسلمانان را به آن فراخوانده است.

وی ادامه داد: اسلام با برخورداری از ارزش های معنوی و انسانی خود به دنبال پیشرفت و ارتقای امت اسلام است و علما و رهبران دینی و رسانه ها مسؤول ایجاد زمینه های لازم برای ایجاد وحدت عربی و اسلامی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha