شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانواده

حوزه/ سلسله نشست تربیتی اخلاق در خانواده با حضور روحانیون و خانواده در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عباسی، کارشناس امور خانواده در این نشست با اشاره به ضرورت نگاه اسلام به خانواده گفت: اسلام دین کامل در همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی است.

وی ادامه داد: اسلام برای همه موضوعات دارای برنامه دقیق و منسجم است و توجه به هریک از برنامه های اسلام، می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

مشاور امور خانواده افزود: از جمله برنامه های اسلام توجه به خانواده، همسران و فرزندان است. اسلام نگاه ویژه ای به والدین در خانواده دارد.

حجت الاسلام عباسی اظهار داشت: یکی از برنامه ها و دستورات اسلام در مورد والدین که از ابزارهای روانشناختی می باشد، محور آرامش در خانواده است.

کارشناس امور تربیتی گفت: والدین برای در کنار هم بودن، نیازمند آرامش روحی و جسمانی هستند و برای فراهم شدن آرامش ابزاری مانند، مودت و رحمت نیاز است.

وی افزود: مودت به معنای این است که زن و شوهر محبت را  از لحاظ رفتاری به یکدیگر ابراز کنند، باید  این محبت از هر دو طرف صادر و با زبان بیان شود و در عمل هم نشان داده شود وگرنه صرف محبت قلبی، هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت.

حجت الاسلام عباسی خاطر نشان ساخت: ابزار دوم آرامش، رحمت است.  رابطه رحمتی مانند رابطه بین خدا و انسان است و رابطه والدین هم از همین نوع  است که باید همیشگی و دائمی باشد و هیچگاه از ابراز آن خسته نشوند.

مشاور امور خانواده گفت: برای بهتر برقرار شدن آرامش، والدین نیازمند به ارتباط هستند. این ارتباط گاهی کلامی و پاسخ گویی عاطفی است.  توجه به هر یک از این موارد می تواند والدین را به همدیگر نزدیکتر و رابطه بین زن و شوهر را مستحکم تر نماید.

حجت الاسلام عباسی ابراز داشت: برای برقرار کردن ارتباط کلامی باید، زن و شوهر مشارکت عاطفی و توجه به احساسات همدیگر داشته باشند.

مشاور امور خانواده اظهار داشت: همسران برای بهتر شدن روابط نیازمند به این هستند که به نیازهای هم دیگر توجه  کنند این نیاز گاهی شخصی است و گاهی دوطرفی است.

وی افزود: همدلی مرز پاسخ گویی عاطفی است و باید برای رسیدن به این امر والدین  از هوش عاطفی مناسبی برخوردار باشند. ناراحتی ها، ناخوشی ها، خوشی های همدیگر را درک کنند، پاسخ مناسب بدهند.

انتهای پیام:40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha