شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 349687
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
شیخ نمر

حوزه/ برخی دیگر بر این باورند که مقامات آل سعود چنین حماقتی را مرتکب نخواهند شد و این به خاطر جایگاه ویژه آیت الله شیخ نمر در داخل و خارج عربستان می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از "بحرین الیوم"، این روزها خبرهایی در مورد احتمال اعدام شیخ نمر توسط مقامات آل سعود در 14 ماه می جاری یعنی همزمان با سالروز وفات نایف بن عبدالعزیز ولی عهد سابق عربستان و پدر ولی عهد کنونی به گوش می رسد.

برخی ناظران بر این باورند که تجاوز عربستان به یمن که با حمایت آمریکایی ها صورت گرفت، می تواند پوشش لازم را برای چنین جنایتی فراهم کند، اما برخی دیگر بر این باورند که مقامات آل سعود چنین حماقتی را مرتکب نخواهند شد و این به خاطر جایگاه ویژه شیخ نمر در داخل و خارج عربستان می باشد.

شیخ نمر از روحانیون برجسته و فعالان حقوق مدنی است که همواره خواستار حقوق مردم عربستان و فراهم شدن آزادی های بیشتر و پایان یافتن سیاست های سختگیرانه و تبعیض آمیز در مورد مردم منطقه شرقی عربستان بوده و به خاطر همین جایگاه است که در نقاط مختلف جهان تظاهرات های در محکومیت حکم اعدام ایشان توسط دادگاه عربستان به راه افتاده است.

اما در رابطه با پیامدهای داخلی این اعدام احتمالی در داخل عربستان باید گفت که موج خشم و غضب نسبت به این حکم ظالمانه در منطقه الشرقیه عربستان جریان دارد که هر لحظه ممکن است به یک انفجار و قیام مردمی بیانجامد و منجر به تاسیس جریان های سازمان یافته مسلح و اجرای عملیات مسلحانه علیه تاسیسات نفتی منطقه الشرقیه بشود؛ چرا که منابع نفتی فراوانی در این منطقه وجود دارد و به نظر نمی رسد که مسؤولان عربستان خود را برای چنین اتفاقاتی آماده ساخته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha