پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رمضان

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) فسا با تاکید اینکه رمضان از نعمت‌های خداوند است،گفت: رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است.

حجت الاسلام هادی صدیق، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: روزه داران بدانند که تضرع موجب توبه پذیری خداوند می باشد؛ راه اجابت دعاها و رسیدن به خوبی ها و رهایی از هر مصیبتی را همین احساس تذلل در برابر خداوند قرار داده شده؛ این حالت تضرع قلبی و توبه باطنی در نزد خداوند از چنان محبوبیتی برخوردار است که قرآن می فرماید، گاهی خداوند شما را در گرفتاری وسختی قرار می دهد تا قلبتان خاشع و با تضرع به درگاه او روی آورید.

وی اضافه کرد: در این ماه مبارک، دوستی خدا و داشتن رجا و امیدواری به بخشش از گناه های انجام داده، باعث می شود که انسان با همتی بالا و تلاش بسیار ، اسباب رسیدن به محبوب را فراهم کند.

مسئول مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)، خاطر نشان کرد: خداوند نیز از انسان مؤمن و روزه‌دار خود می خواهد که از درگاهش همه خوبی های دنیا و آخرت را آرزو کند، لذا باید بدانیم روزه از عنایاتی است که خدای متعال بر امت اسلامی ارزانی داشته و باعث شستشوی روح و گناهان انسان می‌شود .

 به گفته مسئول مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)، رمضان ماه مبارزه با عادت های بد و سرزنش شده و روزه عبادتی موثر در مسیر تقویت اراده است.

حجت الاسلام صدیق در پایان گفت: انسان روزه دار در ماه رمضان، به دلیل تمرین یک ماهه خود از بیشتر چیزهایی که باب میلش است، می گذرد و این همان اراده‌ای است که در آثار روزه گرفتن به وجود می آید، او نباید این عزم راسخ را پس از تمام شدن این ماه عزیز، با سهل انگاری و بازگشت به عادت های قبلی از دست دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha