پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کفیل

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی نماز گفت:طلاب بیش از هر کار دیگری علاقه داشته باشند که امام جماعت باشند؛ طلاب در هر پست و سمت علمی که در آن برخوردار هستند باید مهمترین کار خود را فعالیت در نماز جماعت محل ها قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام کفیل عصر امروز در جمع ائمه جماعات استان قم که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشدگفت: امام جماعت دارای جایگاه خاصی نزد خداست و این جایگاه به حسب وِظیفه حیاتی است که به عهده دارد.

وی افزود: امام جماعت فقط امام نماز جماعت چند وعده در روز نیست، بلکه یک امام جماعت باید امام یک محله باشد و نقش محوری در آن محل داشته باشد تا از این طریق قدرت دین را در میان مردم نشان دهیم.

حجت الاسلام کفیل بیان کرد: اگر این شکل از روابط ایجاد شود، مردم به جای اینکه به مراکز دیگر رجوع کنند به ائمه جماعات رجوع می کنند و می بییند که این چنین ظرفیتی فعال است و به همین خاطر بیشتر به این ائمه رجوع می کند.

رئیس  ستاد  اقامه نماز استان قم  اظهارکرد: امام زمان (عج)از نماز کمک می گیرند و پایگاه خود را نیز در مسجد می سازند؛ اگر امام زمان(عج) حکومت جهانی برپا می کند و جهانیان را تغییر می دهد، بستر فعالیت و دارالاماره اش مسجد کوفه است و محل زندگی اش مسجد سهله است.

وی گفت: باید طرحی در حوزه ریخته شود که طلاب بیش از هر کار دیگری علاقه داشته باشند که امام جماعت باشند؛ طلاب در هر پست و سمت علمی که در آن برخوردار هستند باید مهمترین کار خود را فعالیت در نماز جماعت محل ها قرار دهند.

مدیر مرکز تخصصی نماز کشور بیان کرد: طلاب حوزه علمیه باید خانه اصلی فعالیت های خود را در مساجد بنا کنند، زیرا این مساجد محل همه فعالیت های اصلی در جامعه است و ما هستیم که باید این جریان را احیا کنیم.

وی گفت: مسجد در اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار است و ما طلاب باید بیش از هر قشر دیگری نسبت به احیای امورخاص در مساجد فعالیت داشته باشیم و در این زمینه باید امام زمان(عج) را الگوی خود قراردهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha