یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ تروریسم، آفتی خطرناک است و کسی که تروریست ها را با فکر افراطی خود تغذیه می کند از خود تروریست ها خطرناک تر است و از این رو برای مبارزه با تروریسم ابتدا باید منابع تغذیه آن را نابود کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید عمار حکیم دیشب در مراسم شب رمضانی در دفتر خود در بغداد گفت: اندیشه افراطی آتشی برافروخته است که باید خاموش شود.

وی افزود: خداوند انسان را با فطرت سلیم آفریده، اما بشر این فطرت را با افکار انحرافی و گمراه و عادت های ناپسند آلوده می کند، علاوه بر این خداوند متعال برای ما هشدارهایی قرار داده تا از غفلت بیدار شویم و به راه درست باز گردیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: تروریسم در جامعه ما اشکال مختلفی دارد؛ نوعی از تروریسم ساختمان ها را منفجر می کند و مردم بی گناه را می کشد و نوعی از تروریسم نیز تروریسم فکری است که برای تشکیک در اعتقادات ما تلاش می کند.

وی ادامه داد: گوش دادن به سخنان انسان های منحرف و گمراه و خواندن نوشته ها و کتاب های آنها جایز نیست، مگر اینکه کسی بخواهد به این مطالب و ادعاهای آنها پاسخ دهد، اما کسی که صاحب نظر نیست و توانایی نقد این اندیشه ها را ندارد نزدیک شدن به این کتب برای او جایز نیست.

آتش را رها کرده و سرگرم درمان مصدومان آن هستیم

سید حکیم گفت: تروریسم آفتی خطرناک است و کسی که تروریست ها را با فکر افراطی خود تغذیه می کند از خود تروریست ها خطرناک تر است؛ چرا که تعداد انتحاری ها محدود است در حالی که تغذیه کنندگان تروریسم فراوان و در همه جا پراکنده هستند و اکنون آتشی برافروخته از تروریسم وجود دارد اما ما آتش را رها کرده و سرگرم درمان مصدومان آن هستیم در حالی که باید ابتدا آتش را خاموش کنیم و اندیشه افراطی موجود در دانشگاه ها و مراکز افراطی را از بین ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha