دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم گفت: داعش برای عراق یک نعمت بود؛ چرا که ما پیش از آن جدای از هم بودیم و اختلافاتی داشتیم، اما داعش باعث شد با هم متحد شویم و مهم ترین عامل در میدان جنگ و نبرد نیز وحدت است.


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز در مراسم سالروز تاسیس سازمان بدر اعلام کرد که از بین بردن تروریست های داعش باید از عراق آغاز شود و از هرگونه تسامح در برخورد با داعش و استفاده از آن به عنوان یک اهرم فشار سیاسی هشدار داد.

وی افزود: گویی همین دیروز بود که تروریست های داعش به عراق حمله ور شده و امید ها نا امید شد و تروریست ها توانستند تا الانبار و موصل پیشروی کنند و به گمان خود قصد داشتند تا بغداد نیز پیشروی کنند که با فتوای مرجعیت روبرو شدند که توانست جلوی پیشروی آنها را بگیرد و ابتکار عمل به دست مردم و بسیج افتاد.

مهمترین عامل برای پیروزی، وحدت است

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: تروریست های داعش برای عراق یک نعمت بود؛ چرا که ما پیش از آن جدای از هم بودیم و اختلافاتی داشتیم اما داعش باعث شد با هم متحد شویم و مهم ترین عامل در میدان جنگ و نبرد نیز وحدت است. و از سوی دیگر داعش سبب رسوایی تروریسم و توطئه های آن شد و امروز به عاملی برای وحدت ما و منطقه و جهان در برابر آنها تبدیل شده است.

وی افزود: امروز بار دیگر تکرار می کنم که تروریست های داعش همان گونه که در عراق ظاهر شدند و تلاش کردند از شرایط استفاده کنند، از بین بردن تروریسم نیز باید از عراق آغاز شود.

سید عمار حکیم در ادامه سخنان خود خواستار تشکیل جبهه اقلیمی گسترده برای مواجهه با داعش با محوریت عراق و تقویت بسیج مردمی و ایجاد پوشش قانونی برای فعالیت آن شد و افزود: ما از به کار بردن عبارت شبه نظامی برای نیروهای بسیج مردمی عراق ناراحتیم؛ چرا که این نیروها تحت امر فرمانده نیروهای مسلح عراق هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha