جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: تجارب آموزشی حوزه های علمیه به دانشگاهیان و مراکز علمی که به دنبال دریافت تکنیک های بهتر آموزشی هستند، قابل انتقال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، گفت: از سنن ارزشمندی که در حوزه های علمیه و مراکز علمی وجود دارد، برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی است که نشاط بخش بیشتر حوزویان و دانشجویان خواهد بود.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: ارائه نتایج تلاش های مسئولان آموزشی حوزه، بررسی نگاه های جدید و ارزیابی پیشنهادات اساتید و مدیران مربوطه از رخدادهای خوبی هستند که در آغاز سال به آنها توجه می شود.

*ارائه تجارب حوزویان در آغاز سال تحصیلی

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی با بیان اینکه تجارب سال های متمادی مدیران و اساتید حوزه در قالب برنامه های جدید در ابتدای سال مطرح می شود، ابراز داشت: همچنین اهداف تحصیلی شناخته شده به عنوان یک ارزش علمی جدید در آغاز سال تبیین می شوند.

*آغاز سال تحصیلی زمینه ساز انس و الفت حوزویان

وی همچنین آغاز سال تحصیلی را زمینه ساز انس و الفت بیشتر مدیران، اساتید و طلاب عنوان کرد و گفت: گردهمایی های حوزوی در آغاز سال تحصیلی موجب نزدیک شدن نگاه های آموزشی می شود.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: پیشنهاداتی که در راستای ارتقای تحصیلات بهتر طلاب مطرح می شود، برآیندی از مجموعه نقطه نظرات حوزه ها و مراکز علمی می باشد.

*بهینه سازی نظام آموزش

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی تصریح کرد: کمیسیون ها و کمیته های حوزوی در طول سال تجارب و فعالیت های خود را در راستای بهینه سازی نظام آموزش و به کارگیری ابزارهای نوین آموزشی منتقل می کنند.

*تجارب قابل انتقال به دانشگاهیان

وی افزود: تجارب آموزشی حوزه های علمیه که برآیند مجموعه نظرات و فعالیت های نهادهای حوزوی می باشد، قابل انتقال به دانشگاهیان و مراکز علمی که به دنبال دریافت تکنیک های بهتر آموزشی هستند، خواهد بود.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاالله به برکت کرامت ائمه اطهار(ع)، سال کریمانه ای در انتظار حوزویان و دانشگاهیان باشد و از کرامت اهلبیت(ع) در زمینه تحصیل و آموزش بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha