یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید عمار حکیم با امیر کویت

حوزه/ سید عمار حکیم گفت: امیر کویت و سایر مسئولان کویت پیگیر مسائل عراق هستند، لذا ما در دیدار خود با ایشان درباره روابط دوجانبه و اوضاع عراق و منطقه گفتگو کردیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم در جریان سفر خود به کویت با مسئولان بلند پایه کویتی از جمله شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، شیخ نواف الجابر الصباح ولی عهد کویت، شیخ ناصر الصباح نخست وزیر سابق کویت و شیخ مرزوق الغانم رئیس مجلس ملی کویت دیدار کرد.

سید عمار حکیم در این رابطه گفت: دیدارهای مستمر با مسئولان کویت نشان دهنده پیگیری و اهتمام مشترک به مسائل و اوضاع سیاسی عراق است و در این زمینه یک فهم مشترک درباره اوضاع عراق وجود دارد.

وی افزود: امیر کویت و سایر مسئولان محترم این کشور پیگیر مسائل عراق هستند و ما در دیدار خود با مسئولان کویتی درباره روابط دوجانبه و اوضاع عراق و منطقه بحث و گفتگو کردیم و از اقدام امیر کویت برای کمک به آوارگان عراقی سپاسگزاریم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین دیدار خود با ولی عهد و رئیس مجلس کویت را مفید، شفاف و صریح توصیف کرد.

وی در مورد دیدگاه و مواضع مسئولان کویت درباره مسائل و اوضاع عراق گفت: ما از این دیدگاه و نگرش خوشحالیم و از آن تعجبی نداریم.

ابتکار عمل دست ارتش و بسیج عراق است

سید حکیم درباره اوضاع عراق گفت: باید پذیرفت که اوضاع عراق جدای از اوضاع منطقه نیست؛ چرا که عراق بخشی از واقعیت های منطقه است و از سوی دیگر تحولات دموکراتیک عراق در دهه گذشته و اقدامات تروریست ها در عراق باعث شده این کشور در شرایطی استثنائی به سر ببرد.

وی در مورد وضعیت امنیتی عراق نیز گفت: یک سال از سقوط موصل به دست تروریست ها می گذرد، اما اکنون ابتکار عمل به دست نیروهای نظامی عراق است و البته تمام نیروهای نظامی عراق شامل ارتش و بسیج و عشائر و پلیس عراق زیر پرچم دولت هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha