شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نرم افزار تبیان

حوزه/ با همکاری مرکز نور و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره)، نرم افزار موضوعی «تبیان» در قم تولید شد.

مدیر بخش نمایشگاه های مرکز نور در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: نرم افزار موضوعی تبیان محصول مشترک مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام می باشد که برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شده است.

سید مرتضی سجادی نژاد ادامه داد: این نرم افزار حاوی متن ۵۱ جلد از آثار موضوعی انتشاریافته از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) شامل اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) در موضوعاتی از جمله؛ قرآن، عقاید و معارف، اجتماعی و فرهنگی، اخلاق و عرفان، حقوق و سیاست، اقتصاد و تاریخ می باشد.

وی با بیان اینکه این محصول از سوی نشر عروج در حال عرضه می باشد، گفت: «قرآن کتاب هدایت»، «اسلام ناب»، «امامت و انسان کامل»، «امر به معروف و نهی از منکر»، «انسان شناسی»، «تعلیم و تربیت»، «تاریخ معاصر ایران»، «آیین انقلاب اسلامی»، «استضعاف و استکبار»، «اقتصاد، تبلیغات (هنر و رسانه ها)»، «انتخابات»، «جایگاه زن»، «احزاب و گروه های سیاسی»، «جایگاه مردم»، «حکومت اسلامی»، «جهان اسلام» و «ایثار شهادت» از جمله کتاب های ارائه شده در این نرم افزار می باشد.

مدیر بخش نمایشگاه های مرکز نور به قابلیت های فنی و پژوهشی این محصول اشاره کرد و ابراز داشت: ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه، جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتاب های برنامه، یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن، دسترسی آسان به آیات موجود در متون برنامه به همراه مطالب مربوط به آنها، از جمله قابلیت های پژوهشی نرم افزار موضوعی تبیان می باشد.

سجادی نژاد در پایان خاطرنشان ساخت: علاقه مندان می توانند برای تهیه این محصول به نشانی اینترنتی http://ww2.imam-khomeini.ir/eshop مراجعه نمایند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha