جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد

حوزه/ عضو انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ایران برای دستیابی به پیشرفت، باید به توان و استعدادهای خود تکیه نماید؛ اگر بگوییم با فلانی ارتباط داشته باشیم تا از برکت این ارتباط بتوانیم پیشرفت کنیم، باوری اشتباه است، تاریخ نشان داده است کسانی که دست در دست امریکا دادند، هیچگاه به پیشرفت نرسیده اند.

حجت الاسلام صادق استوار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، تکیه بر توان داخلی را راهکار اصلی برای حل مشکلات معرفی و عنوان داشت: اگر از بعد رفتاری به امور نگاه کنیم، همه چیز از رفتارها بر می خیزند و رفتارها نیز نتیجه ادراک و بینش هاست، از این رو اگر بخواهیم به پیشرفت دست یابیم، باید رفتارمان در مسیر پیشرفت باشد.

وی با تأکید بر این که اگر بخواهیم پیشرفت و جهشی داشته باشیم باید به درون جامعه خود تکیه کنیم، تصریح کرد: ما باید از مقیاس های فردی و تیمی برای پیشرفت، ابتدا نگرش ها و بینش ها را درست کنیم.

عضو انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در شرایطی که رفتار ما بر پیشرفت ما تأثیر مستقیم دارد، ما نباید انتظار داشته باشیم کسی کاری برای ما انجام دهد و ما در این مسیر تنها ناظر باشیم. باید خود وارد میدان شویم و لازمه این کار، تحقق تحولاتی فردی و اجتماعی و کنش های اجتماعی است تا بتواند رفتار ما را تغییر دهند.

وی با تأکید بر این که کسی بیشتر از ما دلسوز خودمان نیست، تصریح نمود: اگر ملت ایران بخواهد به پیشرفت دست یابد، باید به توان و استعدادهای خود تکیه نماید. اگر بگوییم با فلانی ارتباط داشته باشیم تا از برکت این ارتباط بتوانیم پیشرفت کنیم، باوری اشتباه است، تاریخ نشان داده است کسانی که دست در دست امریکا دادند، هیچگاه به پیشرفت نرسیده اند.

حجت الاسلام استوار افزود: برای این که باورمان، باور درستی باشد، باید به منابع اصیل اسلامی مراجعه نماییم؛ متأسفانه امروزه سبک زندگی ما به جای این که سبک زندگی اصیل اسلامی باشد، سبکی التقاطی است. باید با کارهای مطالعاتی و علمی، الگوهای رفتاری و فکری و بینشی اسلام را به دست آوریم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بینش های سکولاری و... ما را تنها به عقب می راند. منظور از بینش درست، ارزش های اسلامی و دینی است که باید از آموزه ها و منابع اصیل اسلامی سرچشمه بگیرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha