چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام موسی صدر

حوزه/ امام موسی صدر همواره در مورد بازی قدرت و منحصر شدن قدرت در یک گروه خاص هشدار می داد و بر این نکته تاکید می کرد که مشارکت در قدرت زمانی حاصل می شود که مسئولان به مفهوم شهروندی مجرد از دین و طایفه و مذهب شهروندان معتقد باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، جنبش امل لبنان نشستی را در بیروت برگزار کرد.

شیخ احمد قبلان از روحانیون لبنانی و رئیس دارالافتاء جعفری لبنان در این نشست گفت: امام موسی صدر بر این باور بود که کشور هیچ گاه از بین نمی رود، اما دولت به مفهوم نهاد ضامن حقوق شهروندان در صورتی که درگیر طایفی گری و امتیازات و منافع شود یا اینکه میان شهروندان بر اساس گرایش های دینی و مذهبی آنها تفاوت قائل شود، چنین دولتی از بین رفتنی است.

وی خاطرنشان کرد: امام صدر به دولت لبنان هشدار داد که از دست دادن حتی یک وجب از خاک لبنان به معنای از دست دادن تمام لبنان است و ایشان علاوه بر این در مورد فتنه میان مسیحی و مسلمان نیز هشدار داد که ایجاد چنین فتنه ای موجب از دست رفتن همزیستی می شود.

قبلان افزود: امام موسی صدر همواره در مورد بازی قدرت و منحصر شدن قدرت در یک گروه خاص هشدار می داد و همواره بر این نکته تاکید می کرد که مشارکت در قدرت زمانی حاصل می شود که مسئولان به مفهوم شهروندی مجرد از دین و طایفه و مذهب شهروندان معتقد باشند و به دنبال محقق ساختن عدالت اجتماعی باشند.

وی افزود: امام صدر به دنبال تصویب قانونی برای انتخابات بود که موانع میان طوایف را از بین ببرد و کشور را بر اساس شهروندی برابر بسازد و ایشان با وجود اینکه از انقلاب فلسطین حمایت می کرد اما در مورد انحراف و گم شدن هدف آن هشدار می داد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha