چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 356834
۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
امام رضا

حوزه/ مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: باید از سبک زندگی امام رضا(ع) تحمل کردن و گذشت نسبت به خطاهای دیگران را بیاموزیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام امین نصیری‌ پور در آستانه میلاد امام رضا(ع) با اشاره به درس‌های زندگی آن امام افزود: امام‌رضا(ع) کسی را با عمل و سخن خود نمی‌آزردند و تا حرف مخاطب تمام نمی‌شد سخنش را قطع نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه باید گذشت نسبت به خطاهای دیگران را از زندگی آن امام بیاموزیم، اضافه کرد: در شرایط کنونی جامعه که عوامل بسیاری منجر به تنش‌های روحی و عصبی و بعضا درگیری‌های فیزیکی می‌شود، درس بزرگ امام رضا(ع)‌ برای ما تحمل و گذشت نسبت به خطاهای دیگران است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به لزوم شناخت ابعاد فکری، شخصیتی و اعتقادی امام رضا(ع)‌ ادامه داد: امام رضا(ع) در رفت و آمد و تعامل با مردم تلاش می‌کردند تا سبب آزار آنها نباشند.

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) همچنین بر حفظ و رعایت حقوق همسایگان تأکید بسیار داشتند و آن را یکی از مهمترین بایسته‌های اخلاقی یک مسلمان می‌دانستند و در این زمینه فرمودند:‌ مومن کسی است که وقتی احسان می‌کند، خرسند می‌شود و هنگامی که اشتباه می‌کند استغفار می‌نماید و مسلمان کسی است که مسلمانان از دست و زبان او در امان باشند. از ما نیست کسی که همسایه اش از آزار و اذیت او ایمن نباشد.

حجت‌الاسلام نصیری‌پور رعایت حقوق انسانی دیگران را درس مهم زندگی رضوی بیان کرد و گفت: شاکله زندگی امام رضا(ع) مبتنی بر تقوای الهی،‌ احترام و حفظ حرمت انسانی است.

وی با اشاره به ساده‌زیستی امام رضا(ع) اضافه کرد: زندگی امام رضا(ع) چه در دورانی که در مدینه حضور داشتند و چه آن زمانی که به ایران هجرت کردند، در نهایت سادگی و به دور از هر گونه تجملات و زرق و برق‌های معمول و روزمره بود. بر همین اساس امام هشتم(ع) به عنوان حجت خدا بر زمین هرگز به دنبال کسب قدرت و جمع کردن اموال بی‌شمار نبودند، بلکه پیوسته و در هر شرایطی از مال خویش برای رسیدگی به مشکلات مردم استفاده می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha