جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نعیم آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دولت وظیفه دارد در راستای پاسداری از مکتب جعفری آنچه در توان دارد، بدون مضایقه در اختیار حوزه‌های علمیه قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی بانوان طلبه در استان هرمزگان، اظهار کرد: بانوان طلبه در دانشگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش حضور دارند و به فعالیت تبلیغی می پردازند.

وی ادامه داد: در گذشته جلسات دینی خواهران در بندرعباس توسط کسانی که تحصیلات حوزوی نداشتند، اداره می‌ شدند، البته آنها کار خود را انجام می‌دادند و مردم هم جلسات را حفظ می‌کردند، اما حضور بانوان در آن جلسات حضوری عالمانه نبود. آن جلسات اکنون در اختیار حوزه‌های علمیه خواهران است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به فعالیت های حوزه های خواهران، ابراز داشت: آیت‌الله شرعی انصافا نقش موثری در تثبیت حوزه خواهران داشت و تمام وقت خود را صرف این حوزه و توسعه آن کرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه، وجوهات شرعی را مهم‌ترین منبع تامین هزینه های حوزه‌های برادران و خواهران دانست و گفت: وجوهات شرعی برای اداره حوزه‌های دینی کفایت نمی‌کند، بنابراین از مومنان و کسانی که به فرهنگ ناب اسلامی علاقه‌مند هستند انتظار داریم، مراکز حوزوی را در اولویت قرار داده و تلاش کنند این مراکز توسعه یابند.

وی تصریح کرد: دولت وظیفه دارد در راستای پاسداری از مکتب جعفری آنچه در توان دارد، بدون مضایقه در اختیار حوزه‌های علمیه قرار دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha