یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 356965
۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
شورای گفتگوی ادیان عراق

حوزه/ شورای گفتگوی ادیان عراق برای برای افزایش همکاری ها با رهبران دینی و مؤسسات گفتگوی ادیان لبنان به بیروت و شهرهای دیگر لبنان سفر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه نون عراق، شورای گفتگوی ادیان عراق برای برای افزایش همکاری ها با رهبران دینی و مؤسسات گفتگوی ادیان لبنان به بیروت و شهرهای دیگر لبنان سفر کرد.

شورای گفتگوی ادیان عراق در این سفر فعالیت هاب مختلفی داشت که مهم ترین آن نشستی بود که در بیروت با حضور سید جواد الخوئی، پدر امیر ججی و دکتر سعد علوم صورت گرفت و هرکدام به بیان نظرات و دیدگاه های خود درباره تحولات عراق و آینده تنوع مذهبی در عراق و لبنان پرداختند.

از سوی دیگر مرکز تحقیقات و پژوهش های خاور میانه کارنیگی نیز میزبان گروه عراقی بود و در نشستی با این گروه به بررسی اوضاع عراق پرداختند. دراین نشست فعالان فرهنگی و اندیشمندان و وزرای سابق لبنان شرکت داشتن.

شورای گفتگوی ادیان عراق همچنین با شخصیت های دینی مهم لبنان همچون شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان، آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی شیخ نعیم حسن شیخ عقل دروزی های لبنان و پدر جرج خضر اسقف روم ارتدوکس و اغناتیوس یوسف سوم اسقف کلیسای سریانی کاتولیک و رهبران دینی صیدا و بعلبک دیدار و از مجتمع فرهنگی امام صادق علیه السلام وابسته به آیت الله العظمی سیستانی و مؤسسه امام حکیم و مؤسسه عرفان توحیدی و انجمن ادیان و فرهنگ ها بازدید کردند. از سوی دیگر اعضای نشست معنوی لبنان نشست های متعددی را برای دیدار اعضای این شورا برای دیدار با روحانیون مذاهب مختلف لبنان با هدف افزایش همکاری ها برای مبارزه با تکفیر برگزار کردند.

لازم به ذکر است که شورای گفتگوی ادیان عراق نهادی مدنی متشکل از سه مؤسسه عراقی گفتگو محور می باشد که عبارتند از: دارالعلم امام خوئی نجف اشرف، مؤسسه توسعه فرهنگی و رسانه ای المسارات و آکادمی علوم انسانی دومنیکن بغداد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha