دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسجد

حوزه/ باید حکمت، معنویت، نگاه توحیدی و معنوی در مهندسی بناهای حرم‌های مطهر دیده شود و تفاوت معماری این اماکن کاملاً محسوس و مشهود باشد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، مسعود شوشتری، جانشین ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور، مرتضی روزبه استاندار، نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان، سهراب علی احمدی، به عنوان رئیس جدید ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین معرفی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: وقتی در زمینه عتبات عالیات قدم‌هایی برداشته می شود، باید علاوه بر کارهای عمرانی در این حوزه و ساخت بنا، گنبد و گلدسته، به موضوعات دیگری هم توجه شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: طراحی بنا، حجم سازه‌ها، اندازه گنبدها باید در راستای فرهنگ‌سازی قرار داشته و تفاوت در معماری حرم‌های مطهر کاملاً محسوس و مشهود باشد.

وی ادامه داد: همان قدری که پرداختن به ساختمان و بنا اهمیت و ثواب دارد، نظافت و بهداشت شهرهای زیارتی از اهمیت و ضرورت برخوردار است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: باید فضای شهرهای زیارتی به گونه‌ای باشد که هر مسلمان و غیر مسلمانی که وارد آن ها می شود، پاکیزگی، نظافت و بهداشت را مشاهده کند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تاکید کرد: باید حکمت، معنویت و نگاه توحیدی و معنوی در مهندسی بناهای حرم‌های مطهر دیده شود و ضروری است تناسب حرم طفلان مسلم با ائمه اطهار (ع) لحاظ شود.

وی در ادامه با بیان این که امامزادگان سرمایه‌های معنوی استان هستند، افزود: هر بنایی که قرار است در شهرهای زیارتی و حرم های مطهر طراحی و ساخته شود، ابتدا باید در باب سند آن بنا اندیشه و تحقیق شود؛ زمانی گفته شد قزوین چهارمین حرم اهل بیت(ع) است، اما این موضوع را زمانی می‌توان گفت که تمام امامزادگان سراسر کشور به صورت دقیق مطالعه و اسنادشان موجود و بررسی شود و در صورت اثبات، این مطلب بیان شود.

*مشارکت 7 میلیاردی مردم قزوین در بازسازی حرم طفلان مسلم (ع)

مسعود شوشتری، جانشین ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این ستاد ارائه داد و اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در دوره گذشته در بازسازی حرم طفلان مسلم(ع) صورت گرفت.

وی به اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان و حوزه‌های فرهنگی توسط ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین اشاره کرد و افزود: مردم ولایت مدار قزوین بیش از 7 میلیارد تومان در بازسازی حرم مطهر طفلان مسلم (ع) مشارکت داشته‌اند و این مبلغ به‌جز طلاهای اهدایی است.

این مقام مسئول با اشاره به این که مبلغ اهدایی از سوی مردم قزوین در کارهای کاشی کاری، بازسازی درب‌ها استفاده شد بیان کرد: امروز بازسازی حرم طفلان مسلم(ع) در حال ورود به برنامه‌های توسعه‌ای خود است و امیدواریم مسئولان و مردم بیش از گذشته در این امر الهی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha