پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان

حوزه/ وزیر امور خارجه عمان گفت: هرکس جنگی را به تنهایی آغاز کرده باید پیامدهای آن را بپذیرد و ما به هیچ وجه دوست نداریم بعدها در تاریخ ثبت شود که عمان در تجاوز علیه یمن مشارکت داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از www.yemengoal.net   یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در یک گفتگوی مطبوعاتی گفت: عمان نمی تواند در یک ائتلاف سنی علیه شیعه یا به عکس وارد شود چراکه عمان شهروندان شیعه و سنی دارد و ما احمق نیستیم که وارد این فتنه ها شویم.

وی افزود: هرکس جنگی را به تنهایی آغاز کرده باید پیامدهای آن را بپذیرد و ما به هیچ وجه دوست نداریم بعدها در تاریخ ثبت شود که عمان در تجاوز علیه یمن مشارکت داشته است.

بن علوی گفت: ما در موضع گیری های خود پیرو هیچ کشوری نیستیم و هر کاری را که به نظرمان درست باشد انجام می دهیم و هرکاری را که درست ندانیم انجام نمی دهیم و به تمام طرف های درگیر در یمن توصیه می کنیم درگیری را کنار بگذارند و برای حل بحران یمن به گفتگوی یمنی یمنی روی بیاورند.

وی افزود: ما برای توقف جنگ در یمن و سوریه و عراق و تمام کشورهای عربی تلاش می کنیم و یکی از اصول شورای همکاری خلیج فارس نیز همین است که در سیاست کشورهای دیگر دخالت نکند و بحران سوریه نیز باید فورا تمام شود و ما در این راه تلاش می کنیم.

وزیر امور خارجه یمن گفت: وقت آن فرا رسیده که بحران سوریه حل و فصل شود، چون هر بحرانی با مذاکره و حاکمیت عقل و خرد و گفتگو تمام می شود و جنگ ها نیز سودی جز ویرانی ندارد.

وی در مورد ایران نیز گفت: ایران کشوری دوست و همسایه است که نقش زیادی در منطقه دارد.

یوسف بن علوی خاطر نشان کرد: عمان در هیچ شرایطی با جنگ موافق نیست؛ چراکه جنگ دشمن انسانیت و بشریت است و ما با هیچ کس سر جنگ نداریم و با هیچ کس دشمن نیستیم و کسی را بر دیگران ترجیح نمی دهیم و از کسی هم دوری نمی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha