دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 357791
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
بزرگداشت شهید محراب در تبریز

حوزه/ مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله شهید مدنی(ره) با حضور مسئولان حوزوی و استانی، علماء، روحانیون و اقشار مختلف مردم آذربایجان، در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حضرت آیت الله شهید مدنی(قدس سره) ظهر امروز با حضور مسئولان حوزوی و استانی، علماء، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.

این مراسم که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شده بود با شرکت پر شور مردم شهید پرور تبریز سخنرانی و اجرای برنامه های مذهبی همراه بود.

آيت اللَّه شهید مدني پس از شهادت آيت‏اللَّه قاضي طباطبايي، نخستين امام جمعه تبريز، از سوي حضرت امام خميني(ره) به عنوان نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز منصوب شد و در اين سنگر به پاسداري و حراست از آرمان‏هاي انقلاب اسلامي همت گماشت.

شهید مدني آخرين نمازجمعه خويش را در بيستم شهريور 1360 شمسی برابر با دوازدهم ذی القعده 1401 قمری در 68 سالگي برپا كرد و در نافله خود به ديدار حق شتافت.

ساعت يك و 45 دقيقه بود و خطيب جمعه دو ركعت نماز جمعه را خواند و در جايگاه نماز به نافله ايستاد. در اين هنگام فرد ناشناسي كه حدوداً 20 سال داشت، خود را از ميان جمعيت به جلو رساند. او قصد داشت به آقا نزديك شود. خواستند مانع راهش شوند، اما او اصرار داشت كه با آقا كار دارد. چون به او شك كردند، خواستند مانع او شوند. اما او بازوي خطيب جمعه را گرفت و نافله او را قطع كرد، مردم دريافتند كه او قصدي شيطاني دارد، خواستند تا او را به كناري كشند، ولي او ضامن نارنجك را كشيد، انفجاري وحشتناك در محراب نماز جمعه رخ داد و خون آيتي وارسته از آيات حق بر زمين محراب ريخت.

پیکر این مجاهد نستوه پس از تشييع با شکوه در شهرهای تبريز و قم، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha