پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 358451
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
حجت‌الاسلام میرعمادی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، پشتکار و نظم را از عوامل موفقیت طلاب خواند و گفت علم بدون عمل آسیب زا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی، بعداز ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه  که در مدرسه کمالیه برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر(ع)،اظهارداشت:  این امام همام معروف به شکافنده علوم بودند و این موضوع اهمیت فراگیری و طلب علم را در دین مبین اسلام و آموزه های دینی آشکار می نماید.

وی، با اشاره به اینکه در زمان امامت امام محمد باقر( ع) و امام جعفر صادق( ع) بر سر  خلافت، بین خلفای بنی امیه و بنی عباس اختلاف به وجود آمد، افزود:همین اختلاف عاملی در گسترش معارف علمی و الهی دین اسلام شد و موجب گردید آن دو امام همام، علم و معرفت را در جامعه گسترش دهند.

امام جمعه خرم آباد، با اشاره به اینکه امروز نیز گسترش علوم و معارف ناب الهی بعد از اولیای خدا بر دوش طلاب و مبلغان نهاده شده بیان داشت:طلاب و روحانیون نیز باید با تسلط بر علوم دینی و فقهی و با انگیزه در جهت ارتقاء فرهنگ دینی و اسلامی در بین مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان اینکه علم موجب نزدیکی انسان با خدای متعال می گردد تصریح کرد:علم و ایمان موجب ارتقا شخصیت و معرفت انسان  شده و  ارزش هر انسانی هم به این عوامل بستگی دارد.

وی ، با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب پس از ناکامی در جنگ نظامی با ایران اسلامی به جنگ فرهنگی و به اصطلاح جنگ نرم روی آورده اند خاطر نشان کرد:امروز نیز تنها سلاح برنده با این جنگ فرهنگی و نقشه های شوم دشمنان بهره گیری از علم همراه با بصیرت و دانایی و عمل به آن است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه امروز دشمنان با استفاده از ابزار تصویری و شبکه های اجتماعی تلاش می کنند تا اعتقاد جوانان مسلمان و شیعی را خدشه دار نمایند گفت:دشمنان سعی دارند تا با استفاده از ماهواره ،فضای مجازی و حتی شبکه های اجتماعی به بنیان خانواده های ایران اسلامی لطمه وارد کنند که در این زمینه نیز روحانیون و طلاب باید هوشیار باشند و با بصیرت و علم و اگاهی در پاسخگویی به شبهات پاسخگو باشند.

امام جمعه خرم ابادخطاب به طلاب مدارس علمیه افزود:شما باید با افتخار به جایگاه خود در جهت کسب علم و تهذیب نفس تلاش کنید و بدانید که به عنوان سربازان امام عصر (عج) رسالت سنگینی برای نشر و گسترش دین اسلام بر عهده دارید.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به اینکه پشتکار و نظم دو خصیصه یک طلبه موفق است اظهار داشت:طلاب باید با شور و اشتیاق به طور منظم در کلاس های درس خود شرکت کنند و پیش از سروع کلاس های درس از مطالب درسی پیش زمینه مطالعه نیز داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت مباحثه در مدارس علمیه و ضرورت ان در ارتقای علمی و اخلاقی طلاب بیان داشت:مسئولان و مدرسان مدارس علمیه همچون گذشته به مباحثه و اجرای آن در بین طلاب همت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان خطاب به مدرسان مدارس علمیه نیز گفت:متولیان و گردانندگان مدارس علمیه باید در جهت اجرای برنامه های تهذیبی بیشتر همت کنند و با اهمیت به برگزاری درس های اخلاق برای طلاب برای تزکیه نفس طلاب کارآمد تمام تلاش خود را به کار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha