جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد توکل

حوزه / استاد اخلاق حوزه گفت: اگر علمی بدون عمل باقی مانده باشد، این امر آسیب زا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین توکل، استاد اخلاق حوزه در نشست با کادر ، اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) تنکابن (شیرود) اظهار داشت :یکی از مواهب الهی  به انسان این است که خداوند او را بر سایر موجودات برتری داده است. در این موجود خداوند قوایی چون شهوت و لذت و.. نهاده، ولی  به او قدرت عقل و اختیار هم داده است که انسان می تواند آن را نردبان ترقی خود قرارداده و به مقام عبداللهی و بالاتر از مقام ملائک برسد؛ همچنین با استفاده نادرست از این قوا،  انسان به مرحله سقوط و جایگاه حیوانیت خواهد رسید.

وی افزود:  انبیاءالهی برای هدایت مردم راه را نشان داده، و حتی برا ی رساندن پیام الهی به گوش همه جهانیان، سفیران بسیاری را به مناطق مختلف فرستاده اند؛ لذا کسانی که با شنیدن این پیام، لبیک گفته رستگار گردیدند؛ و افرادی که راه خود را رفته و به این پیام توجهی ننموده، گمراه شدند.

استاد  اخلاق حوزه تصریح نمود: ندای حق در هر عصری توسط ائمه -علیهم اسلام- و جانشینان آنها که علما و فقها می باشند به ما رسیده، و حتی اوضاع و شرایط زمان هم تبیین گردیده است؛ لذا صراط مستقیم روشن و واضح است؛ حال، شما باید خودتان با قدرت اختیار انتخاب کنید که آیا در خط انبیا،حرکت کنید تا به قله های کمال و عبودیت برسید یا نه .

وی تاکید کرد: بدانید اگر هنگام بارش باران علم و رحمت و حکمت الهی، ظرف وجودتان را وارونه نگه دارید یعنی زمینه را فراهم نکرده باشید و علمتان بدون عمل باقی مانده باشد، هیچ گاه  وجودتان قادر به لبریز شدن از منبع فیض الهی نخواهد شد . کارتان بسیار عظیم است و با توکل برخدا امر بر شما آسان و گره های وجودیتان باز خواهد شد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha