جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 358640
۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴
عید قربان در کشور چین

حوزه/ متاسفانه بر خلاف عید قربان که بین مسلمانان کشور چین شناخته شده است و آن را جشن می گیرند، مسلمانان چینی هیچ گونه شناختی از واقعه بزرگ غدیر خم که در واقع بزرگترین عید شیعیان و به نوعی مسلمانان جهان است، ندارند.

حجت الاسلام عسکر آقایی، مبلغ بین المللی مسلط به زبان چینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان  با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان،  گفت، این روز در کشور چین برزگترین عید مسلمانان است که آن را به یاد حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش حضرت اسماعیل(ع) گرامی می دارند.

وی افزود: روز دهم ذی الحجه، یعنی عید قربان از اعیاد بزرگی است که مسلمانان چین بعد از عید فطر اهمیت زیادی برای برای آن قائل هستند. در این روز مسلمانان این کشور متشکل از ملیت های مختلف به مسجد می روند و نماز عید را می خوانند، نماز عید قربان در کشور چین با عظمت خاصی برگزار می شود.

 این مبلغ بین المللی ادامه داد: پس از  برگزاری نماز با شکوه عید قربان مسلمانان با تهیه گوسفند، گاو و شتر، در گوشه ای از مساجد که مخصوص ذبح حیوانات حلال گوشت است، ربانی می کنند و یکی از سنت های جالب مسلمانان کشور چین این است که  قربانی های خود را به صورت دسته جمعی و در اطراف مساجد انجام می دهند.

 وی اضافه کرد: حتی دانشجویان مسلمان چینی و غیر چینی در روز عید قربان در اطراف دانشگاه سنت حسنه قربانی کردن را اجرا می کنند و پس از قربانی کردن گوشت آن را پخته و بین مردم و نیازمندان توزیع می کنند.

حجت الاسلام آقایی با بیان این که دولت چین محدودیتی برای برگزاری مراسم عید قربان برای مسلمانان ایجاد نکرده است، گفت: عید قربان در چین برای مسلمانان روز تعطیل محسوب می شود.

وی با اشاره به فرار رسیدن عید غدیر در روز هجدهم ذی القعده، خاطر نشان کرد: متاسفانه بر خلاف عید قربان که بین مسلمانان کشور چین شناخته شده است و آن را جشن می گیرند، مسلمانان چینی هیچ گونه شناختی از واقعه بزرگ غدیر خم که در واقع بزرگترین عید شیعیان و به نوعی مسلمانان جهان است، ندارند.

 این مبلغ بین المللی یادآور شد: من در مدتی که در چین حضور داشتم و با برخی از امامان جماعت مساجد پکن صحبت می کردم، متوجه شدم که آنان نیز در خصوص غدیر خم در غفلت به سر می برند و اطلاعی از این روز بزرگ ندارند، که این ضرورت کار بیشتر در زمینه معرفی مذهب حقه شیعه را در  این کشور نشان می دهد، در حالی که واقعیت این است که ما در زمینه تبلیغ تشیع در کشور بزرگ و پرجمعیتی همچون چین  با کمبود مبلغ و منابع دینی مواجه هستیم که باید بیشتر و بیشتر کار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • saeed IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    با سلام و خسته نباشید به تازگی شاهد انتشار اخبار اسلامی خارج از جهان اسلام مانند اخبار اسلامی اروپا و کشورهایی مثل چین در سایت حوزه هستیم و این یک پیشرفت برای شما محسوب میشه که قابل تبریک گفتنه. این اخبار خیلی جذابه و باید بگم دیگه از اخبار جهان عرب خسته شده بودم. به نظر من بد نیست برای مدتی اخبار جهان عرب و منطقه رو کلا از سایت حذف کنید.