دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی - سپاه

حوزه/ همانطور که عاشورا، تکرار حوادث قبل بود، پس امکان اینکه امروز نیز عاشورایی دیگر اتفاق بیافتد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در کنگره شهدای روحانی چهار محال و بختیاری،به نقش مثبت و منفی خواص در پیشبرد یا خنثی کردن فتنه ها اشاره کرد و بیان داشت: از برخی احادیث و روایات می توان استنباط کرد که تاریخ همیشه قابلیت تکرار دارد و آنچه اهمیت دارد دقت و هوشیاری مردمان عصر ماست که در دام گرفتاری های قبل نیافتیم؛ همانطور که عاشورا، تکرار حوادث قبل بود، پس امکان اینکه امروز نیز عاشورایی دیگر اتفاق بیافتد وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: اگر روزی یک رهبر تنها قرار بگیرد، سه حالت ممکن است برای او اتفاق بیافتد یا مانند حضرت امیر علیه السلام خانه نشین می شود، یا مانند حضرت امام حسین علیه السلام شهید می شود و یا مانند ولی عصر(عج) از نظر ها غایب می شود.

وی با مقایسه خواص زمان نبوی و علوی و همچنین خواص معاصر انقلاب اسلامی، گفت: این یک اشتباه بزرگ است که نسبت به خواص، مطلق نگر باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به ابعاد یک فتنه، تشریح کرد: هر فتنه ای که شکل می گیرد چند لایه دارد، گروهی که فتنه را طراحی می کنند، گروهی که هدایت و اجرای آن را به عهده دارند و گروهی که به کف خیابان ها می ریزند. آنچه مهم است اینکه همیشه دو لایه آخر دیده می شوند و لایه اصلی که طراحان فتنه ها هستند، دیده نمی شوند.

بر پایه این گزارش: در ادامه این برنامه هفت نفر از طلاب استان به دست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد معمم شدند و به سلک روحانیت درآمدند و با قرائت سوگند نامه طلبگی با شهدای روحانیت تجدید عهد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha