سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام حاجتی

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز با تأکید بر این که باید مراقب اوضاع و تحولات زمانه بود، بیان داشت: باید حواسمان را جمع کرده و درک و تحلیل خود را قوی کنیم! تا خدایی ناکرده برای بار دیگر حادثه عاشورا تکرار نشود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی در مراسم گرامیداشت یاد شهدای حرم که در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع)منطقه کوی رمضان این شهر برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا...»، اظهار داشت: این آیه شریفه بدان اشاره می‌کند که اگرچه جسم انسان با شهادت از بین می‌رود، اما روح و حقیقت وجودی او بدین سبب زنده می‌شود؛ پس گمان نکنید که شهدا مرده هستند! آنها زنده هستند و در عالم هستی زندگی می‌کنند.

وی با تأکید بر این که شهادت شهید زهیری مسیری است که همچنان تا ظهور منجی عالم بشریت ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: به‌راستی که این شهیدان رفتند، تا پرچم حضرت زینب(س) افراشته باقی بماند و هیچ کس نتواند به گنبد و بارگاه نازنینش اهانت کند.

امام‌جمعه موقت اهواز، تصریح کرد: اگر مردمان کوفه در حق امام حسین(ع) جفا و خیانت نمی‌کردند! امروز تاریخ گونه ای دیگری رقم می‌خورد! اما از نامردی و ناجوانمردی این مردم نا عهد، حسین(ع) به مسلخ گاه رفت و جان نازنینش را برای حفظ اسلام فدا کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با تأکید بر این که باید مراقب اوضاع و تحولات زمانه بود، بیان داشت: باید حواسمان را جمع کرده و تحلیل و درک خود را قوی کنیم! تا خدایی ناکرده برای بار دیگر حادثه عاشورا تکرار نشود و فرزند حسین(ع) به مسلخ نرود!.

این تحلیل گیر مسائل سیاسی، در ادامه افزود: برای عملی نشدن این مسائل، باید چشم ها را باز کرد و با دقت بر اوضاع و احولات جامعه نظارت داشت.

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره) مبنی بر این که «عاشورا میتینگ سیاسی است» گفت: اگر بناست گرد هم جمع شده و حسین حسین بگوییم، اما یزید زمان را نشناسیم و فرزند حسین و حسینی ها را یاری نکنیم! چه فایده ای خواهد داشت! به همین دلیل با صراحت اعلام می کنم که «سینه زدن برای امام حسین(ع) یعنی بدانیم دشمن او که بود و امروز این دشمن در چه لباسی و چگونه می خواهد امام حاضر را به مسلخ ببرد!».

وی، ادامه دهندگان راه روح الله را حسینی های زمان معرفی کرد و اذعان داشت: امروز ما برای اینکه بدانیم آیا حادثه عاشورا و حقیقت آن را درک کرده ایم! باید دقت کنیم که خود در خط روح الله هستیم یا خیر! که اگر هستیم باید آن را با قدرت ادامه دهیم و اگر از آن فاصله داریم، باید فکری به حال بدبختی و بیچارگی مان کنیم.

امام‌جمعه موقت اهواز، در پایان سخنان خود، با بیان این که ملت قهرمان خوزستان تا آخرین نفس شعار «هیهات من الذله» را فراموش نخواهند کرد، اظهار داشت: از همین مکان مقدس و با صدای بلند به امام و مقتدای خود عرض می کنیم که «اماما...! این امت، پیروان امام حسین و مردان مرد و شیرزنان پیرو حضرت زینب، در صحنه هستند و تا آخرین نفس یک شعار بر زبانشان جاریست و آن هم (لبیک یا حسین(ع)) است».

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha