چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
میر احمدرضا حاجتی اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر این که استکبار ستیزی ریشه قرآنی دارد، تصریح کرد: شعار "مرگ بر آمریکا" مصداق امروزی «هیهات مناالذله» امام حسین(ع)است و هیچ گاه از ادبیات انقلابی ملت ایران حذف نخواهد شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، شامگاه سه‌شنبه در تجمع طلاب و جوانان انقلابی، مسجد امام خمینی(ره) اهواز، با بیان این که استکبارستیزی، منشأ قرآنی و اسلامی دارد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 39 سوره عنکبوت بیان می‌کند که «وَ قَارُونَ‌ وَ فِرْعَوْنَ‌ وَ هَامَانَ‌ وَ لَقَدْ جَاءَهُمْ‌ مُوسَى‌ بِالْبَيِّنَاتِ‌ فَاسْتَکْبَرُوا فِي‌ الْأَرْض‌»، که در تفاسیر از جمله «فَاسْتَکْبَرُوا فِي‌ الْأَرْض» در مواجه با استکبار و ظلم یاد می‌شود.

وی با بیان این که برخی‌در تلاش برای حذف شعار «مرگ بر آمریکا» از ادبیات سیاسی کشور هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنرانی‌شان با صراحت اعلام کردند که «شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران، فریادی است با پشتوانه و عقبه‌ی منطقی و قوی»؛ پس تا زمانی که سیاست‌های خصمانه آمریکا مثل گذشته باشد، این شعار نباید از سر زبان‌های جوانان و نوجوانان و همه آحاد و اقشار جامعه بی افتد.

*مبارزه با ظلم جهانی حقیقت و روح اسلام است

امام جمعه موقت اهواز، حقیقت نماز را کفر ستیزی دانست و افزود: علاوه بر این که حقیقت نماز مقابله با کفر است، باطن دعا نیز شرک ستیزی و حقیقت عبادت هم آمریکاستیزی است و فردی که این روحیات را نداشته باشد، نه نماز! نه دعا و نه عبادتش قابل قبول است.

*آمریکا مصداق اتم استکبار جهانی است

این کارشناس حوزوی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «آمریکا مصداق اتم استکبار جهانی است»، تصریح کرد: استکبار جهانی یعنی حاکمیتی که کلیه ارزش‌های انسانی مورد احترام بشریت را زیر پا گذاشته و برای خودش دین و ایمانی جدید با نام «فساد و فحشاء تا بی‌نهایت» یا همان «شیطان پرستی» تأسیس کرده است.

*وظیفه جوانان ولایی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، خطاب به جوانان و نوجوانان حاضر در مراسم، گفت: خدا در قرآن کریم بیان می‌کند که «هر فردی می‌تواند موسی و عیسی باشد! به‌شرط آنکه پای در جای پای آنان نهد و راهشان که همان مبارزه با شرکت و بت‌پرستی است را ادامه دهد»؛ پس بر شما سربازان ولایت باد، مبارزه با دشمن تا رفع کار شر و سلطه استکبار بر مستضعفین، که إن شاءالله عاقبت شما پیروزی است.

امام‌جمعه موقت اهواز، با تأکید بر این که شعار همیشگی ملت ایران تا رفع نابودی کامل ظالم «هیهات من الذله» است، افزود: باصدای بلند و رسا! به آمریکا می‌گوییم که این ملت حسینی در اقتدا به رهبر و مولایشان آیت الله العظمی خامنه‌ای، شعاری که بر زبانشان جاریست که برآمده از شعور حسینی‌شان می‌باشد و آن «هیهات من الذله» است.

*ملت ایران در راه ولایت‌فقیه ثابت‌قدم است

وی در پایان، با بیان این که برخی جریانات داخلی و خارجی، قصد امتحان کردن ملت ایران را دارند، اظهار داشت: برخی‌ها با انجام یک سری تحرکات موزیانه، قصد آزمایش ملت ایران در میزان پایبندی‌شان به خط ولایت‌فقیه را دارند! اما آنان بدانند «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و این انقلاب، به رهبری خلف صالح امام خمینی(ره) و پشتوانه ملت شریف و با بصیرت ایران، به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha