دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پناهیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مبارزه با طاغوت وظیفه اصلی مسلمین براساس قرآن است گفت: استکبار ستیزی تنها راه حفظ منافع ملی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در مراسم مرگ بر آمریکا که دیشب در مسجد سید اصفهان برگزار شد، گفت: شعار مرگ بر آمریکا نماد استکبارستیزی بوده و همیشه در ریشه های اصلی نظام پایدار است، فلسفه استکبارستیزی این نیست که در زمانی محدود و به شکل موقت باشد بلکه این امر مسئله ای پایدار می باشد که شعله آن هرگز خاموش نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی همواره با استکبار به مقابله پرداخته، کما اینکه در تاریخ وجود دارد که پیامبران در رسالت خویش، پس از دعوت به توحید، مبارزه با طاغوت را در دستور کار خود قرار می دادند، آنها مبارزه با طاغوتی می کردند که به طور مستکبرانه در آن زمان عمل کردند، لذا این امر فقط به دوران پس از اسلام نمی رسد، بلکه قبل از اسلام نیز پیامبران الهی به این شیوه عمل می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در ادامه افزود: سیاست استکبار ستیزی همانند توحید و دینداری، جزء جدانشدنی این انقلاب است. شعاری که مبنای انقلاب اسلامی است یعنی شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی، فقط به خاطر مقابله با استکبار برای این ملت و این نظام مقدس، حاصل شد.

این کارشناس مسائل دینی با قیاس کردن تمدن غرب و تمدنی اسلامی تاکید کرد: امروز یا باید تمدن غرب در جامعه حاکم باشد یا تمدن اسلامی، ما گفتگوی تمدن ها را قبول نداریم به این علت که غربی ها اصلا اهل گفتگو نیستند، همچنین ما با جنگ تمدن ها هم مخالفیم. تمدنی که امروزه در اسلام به شکل وسیع گسترش پیدا کرده، هنوز هم درحال پیشرفت است و این را بگویم که بدون شک تمدن غرب رو به نابودی پیش می رود.

وی تصریح کرد: که اگر استکبارستیزی نبود، هیچ شعاری در این کشور سر داده نمی شد، مهمترین مشکلی که در حال حاضر وجود دارد کفر نیست بلکه طاغوت می باشد. خداوند متعال در قرآن کریم نیز به همین موضوع اشاره نموده و فرموده است می شود با کفر کنار آمد ولی هرگز با طاغوت نمی توان کنار آمد.

این استاد حوزه تاکید کرد : امروزه استکبار جهانی فقط با یک سلاح از بین می رود و آن هم شعار مرگ بر آمریکاست؛ وقتی که استکبار از بین رفت، آن وقت ما هم از این شعار دست می کشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha