سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید جمال ساداتیان

حوزه/ تاریخ اسلام و شخصیت های دینی موضوعات خوب و جذابی برای تولید فیلم سینمایی هستند، کمبود اعتماد به نفس و هراس از نتیجه قابل انتظار موجب شده سینماگران کمتر به تولید فیلم های تاریخ اسلام ورود کنند.

سید جمال ساداتیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اینکه زمینه ورود فیلمسازان به عرصه دین و روحانیت سخت شده، اظهار داشت: این مسئله اکنون تبدیل به یک تابو شده،  لذا در عرصه دینی و به همین دلیل استقبال زیادی برای فیلمسازی دین وجود ندارد.   

وی با اشاره به اینکه پیش از ورود به هر فعالیتی ابعاد ناشناخته زیادی وجود دارد، تصریح کرد: سینماگران با مشکلات و حواشی که برای برخی فیلم های سینمایی به وجود می آمد، اعتماد به نفس خود را برای تولید فیلم های دینی از دست می دهند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «جامه دران»، افزود: تولید فیلم های سینمایی دینی در زمره موضوعاتی قرار دارد بایستی در مقایسه با سایر موضوعات دقت نظر بیشتری نسبت به محتوای آن داشت.

ساداتیان بر لزوم زمینه سازی برای ورود فیلمسازان به عرصه دین روحانیت تاکید کرد و ابراز داشت: تاریخ اسلام و شخصیت های دینی موضوعات خوبی برای تولید فیلم سینمایی هستند، بنابراین وجود روحانیون با عنوان مشاوران فیلم های دینی می تواند تا حدود زیادی از مشکلات پیش روی این گونه فیلم ها را جلوگیری نماید.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha