دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مجتبی ملکی - آموزش و پرورش

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز حوزه های علمیه باید با تربیت مبلغان تخصصی نیازهای جامعه را برطرف کرده، در کنار تمام مجامع علمی حضور جدی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در مشهد، درباره همکاری های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: ستاد مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه به دنبال دخالت در معاونت پرورشی نیست، بلکه به عنوان یکی از فعالیت ها و متولی آن در آموزش و پرورش تعریف و مشخص شده است.

وی با بیان اینکه ما بنای موازی کاری، جایگاه تعدی گری و یا دخالت در امور آموزش و پرورش نداریم، افزود: در واقع ما 105 هزار مدرسه در کشور داریم و قطعا اگر 10 سال یا 20سال دیگرکار کنیم قادر نخواهیم بود تمام مدارس را از نظر نیاز به روحانی تامین کنیم و پاسخگوی نیاز آنها باشیم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که حوزه های علمیه مادر نظام هستند ، افزود: حوزه علمیه باید نیازهمه دستگاه ها را در مجموع جامعه تأمین کند، به ویژه با توجه به  محیط های علمی موجود در کشور حضور حوزه علمیه در کنار آنها امری ضروری است .

 وی دراین باره ادامه داد: مساجد و تکایا، حسینیه ها، هیات های مذهبی همه اینها نیاز به روحانی دارند، حوزه باید پاسخگو نیازهای  این جوامع باشد، هم اکنون ده ها هزار مسجد در کشور داریم که در حال حاضرباید مساجد را در اولویت و پایگاه فرهنگی اسلام قرار دهیم و نیازهای آنها را برطرف کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین ملکی یادآور شد: قطعا انتظار نداریم که حوزه علمیه  سایر نیازها و عرصه های حضور فعالیت شان را فراموش و رها کند و همه ظرفیت ها را به آموزش و پرورش اختصاص دهد با توجه به این مطلب طبعا در نشست هایی که برگزار شده، ما اهدافی را تعریف کردیم و اگر چه  در هرنشستی چیزهایی را به دست آوردیم ولی مسلما همه اهداف ما محقق نشده و لیکن آنچه مهم است حرکت روبه جلو بوده است .

مبلغین تخصصی نیاز اصلی جامعه امروز

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا تربیت مبلغ در حوزه علمیه پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش بوده، خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه حرکت های، قابل تقدیر و قابل ستایشی را انجام داده اند چون نیازهای مخاطبین متنوع و  لذا برای این تنوع باید مبلغین متخصص تربیت کرد .

وی در این باره توضیح داد:حوزه های علمیه به نظر من هیچ وقت فرصت حضور سامان یافته و نظام یافته در عرصه تعلیم و تربیت در عرصه کشور نداشتند به همین دلیل تولید و خروجی هایشان کمتر ناظر به نیاز این بخش بوده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود:  از وقتی که فرصت حضور حوزه های علمیه در عرصه آموزش و پرورش ایجاد شده، تلاش شده به بخشی از نیازها پاسخ داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha