پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوادث فرانسه

حوزه/ دولت های غربی قصد دارند با فضا سازی و رسانه ای کردن حوادث تروریستی که خود آنها در این حوادث نقش عمده ای دارند، مقدمات حضور خود را در کشور های مسلمان و خاورمیانه به وجود آوردند.

حجت الاسلام محمد فلاح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در گناباد، با اشاره به این که در حوادث اخیر پاریس چند نکته پیرامون این حادثه مغفول مانده است، اظهار داشت: کشور فرانسه که سابقه اسلام ستیزی داشته و مدعی توان اطلاعاتی بالایی است، چطور ممکن است تحرکات یک گروه کوچک تروریستی به ظاهر مسلمان را آن هم با آن حجم از سلاح و مهمات و مواد منفجره کشف و شناسایی نکند، لذا باید به این نکته دقت داشته باشیم که حوادث اخیر فرانسه دلالت بر ارتباط سران پاریس با گروهک های تکفیری داعش دارد.

این استاد حوزه با بیان این که گروهک های تکفیری با شرایط بحرانی مواجه شده اند، ابراز داشت: می توان با کمی تامل فهمید که آیا داعش در شرایطی  که جنگنده ها و موشک های روسیه جرأت نفس کشیدن به آن ها نمی دهد، به سراغ روسیه نرود و به جای مدد خواهی و طلب حمایت  از فرانسه هم پیمان خود، به نا امن کردن این کشور دامن بزند و با اقدام این کار ریشه خود را بسوزانند. این مسئله نشان از همکار ی دولت های غربی  با گروهک های تکفیری دارد.

وی، جریان صهیونیستی را یکی از عوامل پشت پرده حوادث تروریستی دانست و افزود: بنا به گفته مجله صهیونیستی، یهودیان از حوادث پاریس باخبر بوده اند و هیچ یهودیی در این عملیات تروریستی آسیب ندیده و خود این امر گواه آن است که ارتباطی بین داعش و رژیم صهیونیستی اسرائیل وجود دارد.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به این که آمریکا و غرب در صدد هستند حوادثی که در جوامع غربی در حال انجام هست را متوجه جهان اسلام کنند، افزود: این حوادث سناریوی جدید غرب برای بهانه ورود فرانسه و آمریکا به سوریه و عراق است و یازده سپتامبر  گواه این عمل ننگین است که دولت آمریکا با قربانی کردن مردم خود در سال 2001 مقدمات حضور در خاورمیانه را فراهم کرد.

این استاد حوزه، با اشاره به این که کشور فرانسه خود را قربانی تروریست معرفی می کند ادامه داد: فرانسه به نوعی برادر ناتنی آمریکاست و با قربانی کردن ملت خود در صدد است بهانه کافی برای حضور در خاور میانه داشته باشد و با جنگ افروزی  به مقاصد شوم خود برسد.

وی در پایان با اشاره به موج اسلام هراسی موجود در غرب، افزود: دولت های غربی قصد دارند با فضا سازی و رسانه ای کردن حوادث تروریستی که خود آنها در این حوادث نقش عمده ای دارند، مقدمات حضور خود را در کشور های مسلمان و خاورمیانه به وجود آوردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha