سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله صافی

حوزه/ اگر نیروی انتظامی مصمّم به اجرای احکام اسلام به خصوص امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد، بیشتر خلاف‌ شرع‌ها برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، امروز در دیدارهای جداگانه با فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی استان قم با بیان این‌که سپاه از نهادهایی است که توانسته خطّ اسلامی خود را حفظ کند، گفتند:  اهداف اولیه سپاه که همان پافشاری بر احکام اسلام و نشر معارف ولایت اهل بیت علیهم‌السلام بوده است، هنوز هم ادامه دارد و فرزندان عزیز ملّت در این نهاد، همچنان در حال انجام وظیفه هستند.

ایشان ادامه دادند: جریان جنگ تحمیلی و حضور خالصانه مردم در دفاع از دین و پیروزی‌هایی که نصیب ملّت شریف ایران شد، یک حرکت و جریان الهی بود که باید قدر این نعمت را دانست و یاد شهدای عزیزی که در راه دفاع از اسلام عزیز، فداکاری کردند، با اصرار و پافشاری بر اهداف آنها در دفاع از احکام شرع و عزّت اسلام، را گرامی داشت.

معظم له در ادامه افزودند: زحمات زیادی در قبل از انقلاب و زمان حضرت امام برای شکل گیری چنین انقلاب عظیمی کشیده شده و  هدف همه اعتلای کلمه اسلام بوده است. باید ارزش‌های اسلامی که قبل و ابتدای انقلاب دنبال آن بودیم، بدون کم و زیاد دنبال شود و شما سپاهیان که در خط مقدّم این جبهه بوده‌اید، باید بر مواضع خود محکم بایستید و اولی به حفظ این ارزش‌ها و فداکاری‌ها خود شما هستید که اگر این ارزش‌ها حفظ شود اسباب عظمت بیشتر فراهم می‌شود و دشمنان منکوب‌تر خواهند شد.

 حضرت آیت الله صافی همچنین در دیدار فرمانده  نیروی انتظامی استان قم با تقدیر و تشکر از فعالیت های این عزیزان گفتند: کار شما کار انبیاست، تامین امنیت مردم عزیز، و ایجاد آرامش در جامعه باعث می شود مردم بتوانند بهتر به وظایف دینی خود عمل کنند. بدانید در این کار بزرگی که انجام می دهید ثواب زیادی می برید و قلب حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه را از خود مسرور می سازید.

ایشان با اشاره به اهمیت نیروی محترم انتظامی در جلوگیری از مفاسد تاکید کردند: بسیاری از مفاسد فرهنگی و اقتصادی و امنیّتی که در جامعه به وجود می‌آید با فداکاری شما عزیزان برطرف می‌شود و اگر شما مصمّم به اجرای احکام اسلام به خصوص امر به معروف و نهی از منکر باشید، بیشتر این خلاف‌ شرع‌ها برطرف خواهد شد، لذا شما باید در امر به معروف و نهی از منکر پیش‌قدم باشید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه، با بیان موقعیت ویژه قم در جهان اسلام، افزودند: قم شهر با عظمتی است که در انظار جهانیان قرار گرفته است؛ بنابراین باید شما عزیزان نسبت به افزایش فضای معنوی در این شهر اهتمام بیشتری کنید.

این مرجع تقلید در ادامه این دیدار، با اشاره به لزوم اهتمام یبشتر مسئولان به مسأله حجاب افزودند: متأسفانه انسان مفاسد مختلفی  را که می‌بیند و متأثر می‌شود. مخصوصاً مسأله بی‌حجابی که باید قم در زمینه جلوگیری از این مفسده و امر به معروف و نهی از منکر در پیشروی سایر نقاط باشد و بتوانید طوری عمل کنید که کسانی که می‌خواهند این حکم الهی را زیر پا بگذارند نتوانند و بدانید در این صورت است که رضایت خداوند را فراهم کرده‌اید. ان شاء الله روز به روز بر توفیقات شما افزوده شود.

در ابتدای این دیدارها، گزارشی از سوی فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی استان قم خدمت معظم له ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha