پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عزاداری مرکز اسلامی هامبورگ

حوزه/ به مناسبت روزهای پایانی ماه صفر مراسم سوگواری و عزاداری اهل بیت(ع) در مراکز اسلامی کشورهای انگلیس، آلمان، اتریش و سوئد برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(علیهما السلام) مراسم سوگواری و عزاداری در مراکز اسلامی کشورهای انگلیس، آلمان، اتریش و سوئد برگزار می شود.

در انگلیس این مراسم در روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت 20 در مرکز اسلامی لندن برگزار می گردد.

در آلمان هم که مراسم عزاداری دهه آخر صفر از اربعین حسینی در مرکز اسلامی هامبورگ آغاز شده است در روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت 18:30 ادامه خواهد یافت. برنامه ها این مرکز شامل نماز جماعت، قرائت زیارات، بیان احکام، سخنرانی و عزاداری است. سخنرانان مراسم سوگواری دهه آخر صفر در هامبورگ حجج اسلام والمسلمین آقایان دکتر رمضانی رییس مرکز اسلامی هامبورگ، محمدی و مخبر هستند.

در وین هم مراسم سوگواری در مرکز اسلامی این شهر از اربعین آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت. این مراسم از ساعت 18:30 با اقامه نماز جماعت آغاز شده و با تلاوت قرآن، سخنرانی و مرثیه سرایی ادامه می یابد. سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین منتظری رئيس مرکز امام علی(عليه السلام) و امام جمعه وین است.

مصلای مرکز اسلامی استکهلم در سوئد هم طی روزهای پایانی ماه صفر میزبان عاشقان و شیفتگان پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و امامان معصوم علیهم السلام است. ویژه برنامه های این مرکز طی روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 19:00 با سخنرانی حجت الاسلام جعفری اراکی برگزار می گردد.

نکته جالب اینکه در مراکز اسلامی هامبورگ و وین همزمان با برگزاری آیین مذهبی، برنامه های فرهنگی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان با حضور مربیان برگزار می شود.

انتهای پیام/

۳۱۳/۲۰

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha