شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام میرعمادی - لرستان

حوزه/ روزی که شیخ زکزاکی به نیجریه رفت، تعداد شیعیان این کشور به ۵۰۰ نفر هم نمی رسید، اما اکنون به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسیده اند و این همان موج صدور تشیع و آرمان های انقلاب اسلامی به جهان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در هفتمین همایش سراسری سیره علوی که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: وحدت و همدلی یک ضرورت عقلی و شرعی است و باید امروز مسلمانان حول محور وحدت و همدلی حرکت کنند.

وی با بیان این که پیامبر(ص) با هجرت خود از مکه به مدینه، بین قبایل اوس و خزرج اتحاد و همدلی به وجود آوردند، تصریح کرد:حرکت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) بر محور توحید، فداکاری و حفظ وحدت در جامعه بود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که آیات قرانی به صراحت بر ضرورت وحدت و همدلی در جوامع تاکید کرده است، خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن توصیه فرموده که همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و از تفرقه و اختلاف بپرهیزید، همین آیه همگان را به ضرورت وحدت و همدلی متوجه می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به این که امام علی(ع) اولین جانباز حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه بودند، افزود: امام علی(ع) از حق الهی و شرعی خود گذشت تا وحدت در جامعه را حفظ کنند.

وی، وحدت، عمل به دستورات اسلام و پیروی از رهنمودهای قرآن را از عوامل پایدار وحدت در جامعه از دیدگاه امام علی(ع) دانست و اظهار داشت:این موضوع مورد تائيد شیعه و اهل سنت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، با تمسک به یکی از خطبه های مولا امیرالمومنان(ع) مبنی بر این که اگر تفرفه دربین جوامع وجود داشته باشد، عظمت، کرامت و شوکت انسانی جوامع از بین خواهد رفت، افزود:هر جا که امام علی(ع) در مورد وحدت سخن به میان آورده، در مقابل خطرات و تبعات تفرقه را نیز بیان نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به اینکه هر قدر اختلاف و تفرقه زیاد شود، بذر کینه و عداوت نیز در جامعه پاشیده می شود، تصریح کرد: تفرقه در جوامع اسلامی مهمترین هدف امروز استکبار جهانی است که با لشکر کشی، قتل، غارت و کشتار مسلمانان بی گناه به دنبال تحقق آن است.

وی با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی مهمترین عامل تفرفه در جهان اسلام است، خاطر نشان کرد: امروز استکبار و هم پیمانانش با متوسل شدن به انواع ترفندهای سیاسی، اقتصادی و جنگی به دنبال تخریب اسلام و تفرقه بین مسلمانان هستند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که استکبار جهانی در بدو تشکیل انقلاب اسلامی ایران با تحریک صدام، به جنگ با ایران تصمیم گرفت تا انقلاب نوپای ایران را از بین ببرد، ابراز داشت: با تدابیر امام راحل، جانفشانی رزمندگان و اتحاد و همدلی مردم ایران این نقشه نیز شکست خورد و دشمن تاکتیک های دیگری را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی برگزید.

حجت السلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به اینکه دشمن پس از شکست در حمله نظامی به ایران با فشار و تحریم های اقتصادی نیز نتوانست به اهداف خود دست یابد، بیان داشت:اکنون دشمن با اجرای نقشه های فکری و فرهنگی قصد ضربه زدن به کیان اسلام و انقلاب را دارد.

وی، پایبندی به ارزش های اسلامی حول محور ولایت و رهبری را رمز موفقیت اتحاد مردم ایران اسلامی دانست و گفت: آمریکا و هم پیمانانش سیاست تفرقه در جوامع اسلامی را پیگیری می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه با اشاره به این که در کشتار شیعیان نیجریه دست استکبار جهانی و آل سعود نمایان است، افزود: روزی که شیخ زکزاکی به نیجریه رفت، تعداد شیعیان این کشور به ۵۰۰ نفر نمی رسید، اما اکنون به 15 میلیون نفر رسیده اند و این همان موج صدور تشیع و آرمان های انقلاب اسلامی به جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی، ترسیم سیاست های نظام توسط ولایت و رهبری را از دلایل موفقیت نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: آمریکا بارها اذعان کرده است که رهبر انقلاب ایران وقتی سخن می گوید دنیا مجبور است به سخنان او گوش کند، چرا که سخنان ایشان از پشتوانه الهی و مردمی بر خوردار است.

وی، هشدار مقام معظم رهبری به مسئولان آل سعود در فاجعه منا را نیز یکی دیگر از الطاف وجود ولایت فقیه برشمرد و خاطر نشان کرد: سخنان معظم له در هشدار به آل سعود باعث تغییر مواضع حکام این کشور در خصوص انتقال اجساد مطهر جانباختگان فاجعه منا به کشور شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید با عمل به سیره و روش علی(ع) اتحاد ، وحدت و همدلی را در جوامع اسلامی برقرار کنیم، افزود:امروز باید سیره اهل بیت و منش مولا علی(ع) در تمام ابعاد حکومتی و سیاستی را به جهان معرفی کنیم.

 

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha