یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
احمد پهلوانیان

حوزه/ عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم بر لزوم اهتمام در زمینه ترویج معارف اسلامی و الهی با ابزار هنر و رسانه در گستره جهانی تاکید کرد.

احمد پهلوانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در عرصه جنگ نرم و جدال با دنیای کفر و شرک باید با هوشیاری و بهره گیری از ابزارهای نوین حضور فعال داشته باشیم چرا که امروز دشمنان اسلام و انقلاب با همه توان و امکانات خود به مقابله با ما آمده اند.

وی همچنین خواستار تقویت توان فنی و محتوایی رسانه های جبهه خودی در مقابله با جریان باطل شد و افزود: هدف رسانه های دشمن این است که نسل جوان را از هویت و فرهنگ انقلابی و دینی و حافظه و میراث تاریخی خود جدا کرده و آن را به سمت و سویی ببرند که خود می خواهند و ما باید با بصیرت و هوشیاری مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شویم.

کارشناس و صاحب نظر عرصه هنر و رسانه در این نبرد نابرابر رسانه های ما باید با احساس مسئولیت و دغدغه جدی وارد عمل شوند، گفت: امروز با توجه به گسترش زایدالوصف شبکه های اجتماعی ما نیز باید در این عرصه با تولید محتوای مناسب و جذاب، حضوری فعال داشته باشیم و به هدایتگری بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از فصل های مهم تولیدات رسانه ای ناظر به امور نمایشی اعم از فیلم و سریال است، ابراز داشت: اساساً برنامه های نمایشی به جهت ویژگی هایی که دارد هم مخاطب را جذب کرده و هم بر او اثر لازم را می گذارد.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: امروز با ساخت آثاری چون محمد رسول الله(ص) و یا سریال یوسف پیامبر(ع) بخش اعظمی از مردم دنیا با معارف الهی و آثاری که از سوی کشورمان ساخته می شود، آشنا می شوند.

وی ممزوج شدن تعهد و تخصص را لازمه تاثیرگذاری فعالیت های هنری و رسانه ای بر انبوه مخاطبان جهانی عنوان کرد و افزود: هنرمندان، فیلمسازان و فیلمنامه نویسان و نیز فعالان رسانه ای ما باید با دغدغه و تعهد و البته برخورداری از دانش لازم به ایفای نقش بپردازند و اگر دانش و ایمان در کنار هم باشد کارهای بسیاری صورت خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha